tisdag 29 juni 2010

oktober 2009

31.10.2009 11:23:27allhelgona... saknad i snart 22 och 2 år...
I mitt hjärta nu och för evigt...
mamma och pappa...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (7)
Tipsa en vän
29.10.2009 12:43:33-------
Mycket sker denna vecka..
Själv är jag fortfarande lite "vingland" efter resan... Får väl nog börja tro att jag har nåt fel mellan öronen, alltså balansen... Det var likadant ifjol efter samma resa, men jag kommer inte ihåg hur länge jag var "vingland" då...
I förrgår var det dags för utvecklingssamtal i lillagummans skola och gissa om det gläder en moders hjärta att höra att lillagumman kan sitta lugnt, markera och vänta på sin tur. Dessutom är hon inte inblandad när det börjar pratas för mycket.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
26.10.2009 07:20:34Tidig morgon
men när man inte får sova så är det väl bäst att stiga upp... obekvämt i främmande säng som dessutom är ganska obekväm.
Ännu en stund innan frukosten serveras och sedan lite till innan tax free öppnar... lite snus ska jag i alla fall ha med mig hem ikväll...
Mörkt är det på utsidan så det är bara lite lampor som syns utanför Gabriellas fönster.
Om en halvtimme får jag väl ringa hem och önska lillagumman gomorron och en trevlig skoldag...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
25.10.2009 23:18:11På havet
Mitt på havet i en "liten båt"...
Mätt i magen ännu efter buffén och magmusklerna sjuka av allt skratt... Skoj med trevliga kolleger. Får väl så småningom söka mig till sängs, men måste ju bara kolla lite här och på fb...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
24.10.2009 22:15:12nhglk
duger väl också som rubrik...
Scrapträffat i Bennäs har jag gjort både fredag och lördag...
Imorron söndag kl. 8.20 blir det att stiga på bussen till landets huvudstad. Båten tar oss över till grannlandets huvudstad där vi kommer att tillbringa dagen på mässan som alla i mitt yrke borde får uppleva.
Jag upplevde den ifjol också, men jag tror att det blir riktigt speciellt i år för vi kommer att åka alla kolleger från jobbet... Säkerligen kommer vi att ha riktigt roligt med skratt i mängd och massor...
Efter mässan blir det dags för flyg till Vasa innan hemkomsten till Jeppistrakten kl 22. Hmm.... har inte flygit på 16 år så... men det året flög jag till Halmstad, Akureyri och Istanbul...
Mest kommer jag väl nog att sakna lillagumman... Hon saknar mig redan på förhand... för att dämpa saknaden har jag suttit och läst godnattsaga i 75 minuter ikväll. Godis har jag i alla fall lovat att jag ska köpa från båten... förhoppningsvis hittar jag också nåt spännande att köpa på mässan.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
22.10.2009 23:59:24Denna dag... torsdag...
Instuderingsfrågor...
Kokat rådjurnacken...
Nej till lillagummans vaccination...
LasseMaja, tidningsmysteriet...
Packat inför scrapträff...
Plockat fram väskan inför skolforum...
Lite ljusrya, men alltför mycket kvar...
Nyser...
Halsen river...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
21.10.2009 20:58:41Nu blir jag rädd
...
ska den nya bloggen förstöra den blogg jag haft i 2½ år...
ska mina kommentarer och sidladdningar försvinna nånstans...
Detta känns inte bra... jag vill ha min blogg som den är, som den varit, som den blivit... Den som är MIN...
Vill jag börja från början kan jag ju lika bra starta en ny blogg någon annanstans, till exempel på blogspot som jag är bekant med från hobbybloggen.
Jag vill inte ha en förnyad blogg på bekostnad av den gamla bloggen.
USCH!!!!!!!!!!!!!!!
Kolla detta INLÄGG eller DETTA!!!!
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
20.10.2009 19:48:52................................................................
Åren de går. Kan knappt tro att det igår redan hade gått två år. Var till graven själv på morgonen och med lillagumman på eftermiddagen. Vi hade varsitt änglaljus åt A. Idag for jag för att plocka bort ljusen för jag trodde att de skulle ha slocknat, men det hade de inte. 28 ljus brann vid graven... jag antar vi är många som var dit igår.
Ikväll har lillagumman hjälpt jägaren med fångsten... då var det inte ens intressant med Bolibompa.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
17.10.2009 20:30:07Du missar väl inte...
scrapträffen i Bennäs nästa helg!!!!
Det går nog fortfarande att anmäla sig!!!
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
17.10.2009 19:52:15Myslördag...
pågår som bäst. Popcorn poppade i mammas gamla kastrull smakar gott när det är Bumbibjörnar på tv.
Idag blev det bara en liten svängom till byahemmet och scrapträffen... nästa gång hoppas jag att byahemmet är fullt med scrappare... det torde vara 21.11 som är den tredje lördagen i månaden. Snögubbe byggdes av lillagumman på förmiddagen, men den är nog snart bortsmält.
Pysselloppis i Terjärv besöktes också, massor av folk var det i alla fall... S-markets parkering hade till och med för lite parkeringsplatser ett tag. Lite smått och gott kom nog hem med mig. Den alltid lika gosiga och mysiga Greta stod på bästa platsen innanför dörren och såg till att alla kände sig rikitgt välkommen med sina underbara och goda igelkottar. Lillagumman blev också mycket förtjust i gratislotteriet.
För en stund sedan fick jag gå ut och ge min fina gråhund sin mat. Idag har Putti sett till att det finns två älgar mindre i våra skogar, detta på endast en halv jaktdag. Han har sedan älgjakten börjat hämtats på eftemiddagen av en underbar hundförare som tar ett stort ansvar för honom. Tänk att ha en så stor omsorg över sin lånade hund att man parkerar på vägen och stannar en massa bilar så att dessa inte ska köra på hunden som just ska komma över vägen i bakhasorna på några älgar.
Den senaste tekniken används även av hundföraren som exakt vet var hunden befinner sig. Våra hund-gps är nog inte så avancerade. Kanske borde jag skaffa en telefon som skulle klara av den tekniken. Min några år gamla har börjat bråka lite, skärmen verkar inte alltid vilja vara med på rätt sätt. Nu har jag bytt till min pappas så att jag även i dessa jakttider kan ta position på de hundar vi har i skogen.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
16.10.2009 18:19:43ÄNTLIGEN...
utbrister Lillagumman, äntligen är det fredag och ett favoritprogram börjar... BARDA...
Trött är jag i alla fall... även om arbetsveckan bara bestått av tre dagar. Men säkert är det de intensiva semesterdagarna som fortfarande spökar... eller också får jag skylla på stövaren som skulle ut flera gånger i natt.
Imorron pyssellopis i Terjärv och scrapträff i Merjärv... får se vad det blir.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
12.10.2009 19:50:09Seinäjoki-utfärd
I lördags mitt i mitt Ikea-storhandlande ringde gubbi och funderade om vi skulle ta oss en tur till Seinäjoki och se på en av livets nödvändigheter för oss som bor på landet.
Det gjorde vi alltså idag.

Min gamla gråa trotjänare sedan sju år tillbaka fick lämna kvar i Seinäjoki. Utbytt mot en vit, några år nyare likadan. Den största skillnaden var nog mätarställningen. Det skilde ca 240 000 km...

Hoppas den nya blir lika billig i drift fram till att det står 320 000 på den mätaren...

Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
11.10.2009 19:10:16Trötter...
Måste vara gårdagens Haparandaresa som spökar för inte kan jag väl bli så här trött av ett simhallsbesök...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
11.10.2009 00:55:50Hemma igen
Har väl nog varit hemma över en timme redan, men det tog ju lite tid att ta in alla saker och sedan har jag uppdaterat mig på facebook.

Många julklappar införskaffades i Haparanda. Till först besökte jag Jala och det stället tyckte jag om. Många fina leksaker och dvd:n hamnade nog i min påse.

Sedan blev det snusgrossen och där tror jag nog att 95 % av besökarna är finländare... åtminstone enligt registerskyltarna på bilarna utanför.

Sedan ÖoB, Ica Maxi och Barnens hus innan det då blev dags för Ikea. Vid det laget var mina fötter mycket trötta även om jag hade bekväma skor. Därför gick jag rätt så snabbt igenom allting. Lagom lite folk och ingen kö vid kassan.

Ganska mycket hade nog samlats i min kärra när jag kom fram till kassan... jag som inte skulle handla något speciellt. De två beställningar jag hade med mig hittade jag nog efter lite sökande. Egenligen hade jag väl velat ha en Billyhylla med mig hem också men den orkade jag inte börja slarva med mig...

Mycket skratt i bussen blev det i alla fall. Tack M och N för mycket trevligt sällskap...

Anmäl detta inlägg
Kommentera (5)
Tipsa en vän
9.10.2009 18:51:43fredag
Några lediga dagar ligger framför mig... för första gången i mitt liv tycker jag att det skulle vara skönt med ett lite längre höstlov... kanske beror det på att jag nog inte är 100 % frisk.
Ikväll ska jag ännu skjutsa lillagumman till fammos och faffas. För tillfället är hon på ett 7-årskalas men när jag hämtar henne därifrån så åker vi direkt till Jeppis.
Orsak: gubbi jobbar som vanligt och själv ska jag bege mig till Ikea. Bussen startar i Purmo men själv stiger jag på i Krombi. Få se hur många bekantingar som åker med samma buss.
När jag kollar på facebook verkar det som om många här i trakten också ska till Haparanda. Jag måste nog medge att jag är nybörjare på detta med Ikea, har nämligen aldrig besökt något av deras varuhus :-)
Det jag egentligen mest ser fram emot så är ett besök vid Barnens hus som jag hört att ska ligga i närheten. Dessutom fick jag höra om ett annat ställe med leksaker som också borde finnas i närheten.
Det ska i alla fall skaffas lite julklappar...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
8.10.2009 19:41:25Piggare
Piggare idag. Började nog dagen med Burana eftersom jag fortfarande hade lite känning av gårdagens trötthet och sånt.
På jobbet har vi haft fotografering idag. Lillagumman har varit med hela dagen och hon har haft det jätteroligt. Skolväskan var med så att hon fick göra sina läxor på mitt jobb.
Efteråt var det dags för lite handlande. Införskaffade bland annat en massa födelsedagspresenter så nu har vi ett lager av flickpresenter i presentförrådet. Jag brukar passa på och köpa när jag ser något billigt och idag hittade vi fina dockor till halva priset.
Det är så skönt att ha ett lager hemma....
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
7.10.2009 19:18:15Trött
och inte riktigt i skick. Åkte hem för att sova efter halva arbetsdagen... frös och hade stegring...
Har inte tid att vara sjuk för det är mycket som ska ske nu...
Känner mig fortfarande trött, men inte lika mycket stegring så jag hoppas att jag är pigg imorron. Arbetsplatshälsovården ville nog sjukskriva mig resten av veckan, men vi får se...
Lillagumman tycker inte om tanken på att jag kanske är sjuk i morron. Vi har nämligen fotografering på jobbet och hon ska få komma med. Vi har i fyra års tid tagit kompisfoto tillsammans och det vill jag fortsätta med även om hon börjat skolan. Läxor för morgondagen fick vi hem så nog har hon att göra imorron också.
Igår började jag på en MI-kurs vid byahemmet. Visste nog inte riktigt vad den handlade om, men anmälde mig ändå eftersom det var en hobbykura nära mig. Ljusryor ska vi göra och modellen som kursledaren hade var jättefin. Så nu ska jag göra en egen, men har ingen aning om var jag ska sätta den sedan den är klar...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
5.10.2009 21:26:07Vardagslyx
En glatt överraskad 30-åring trodde att han sluppit undan uppvaktning men tji fick han...

Present överräcktes och sedan styrde alla kolleger bilarna mot Karleby där det blev bowling. Sedan blev det restaurang Peltopyy och god mat. Kollegans lillkille på inte ens en månad var också med och sov så sött nästan hela tiden.

Det om något är vardagslyx.

Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
4.10.2009 12:04:02Vilken härlig dag!!!
Mysfaktorn är stor...
Ute blåser det hårda vindar, regndroppar och snöflingar dalar snabbt ner mot den våta marken. Den i vårat hus med mest regnkläder och gummistövlar hämtade posten för nån timme sedan... så ÖT är läst.
Idag har jag bara tänkt sitta framför datorn, samt sitta uppe i mitt hobbyrum och scrappa samtidigt som jag ser på dvd. Ska jag månne ta Mamma Mia eller Da Vinci koden. Det lutar lite mot Abbatoner eftersom lillagumman siktar in sig på att komma med och då tror jag att den andra filmen har lite för våldsamma scener.
I helgen har älgjakten börjat runt hemknutarna. Gråhunden fick komma på jakt på eftermiddagen vilket jag nog uppskattar. Innan vi åkte till Jeppis och badade bastu satte vi nog på moffas VHF för att lyssna på vad som hände på andra sidan ån...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
Tillbaka till nyaste inläggen

Inga kommentarer: