tisdag 29 juni 2010

april 2009

30.4.2009 23:03:13Glädjen i mitt liv denna Valborgsmässoafton
Min underbara söta fina Lillagumma!!!
Anmäl detta inlägg
Kommentera (10)
Tipsa en vän
30.4.2009 18:58:19Mina egna ord som Jaana gjort till en dikt, passar in igen...
Vänta på sin tur…

Jag väntar på min tur,
det har jag alltid gjort.
Stått med båda fötterna på marken,
stått stadigt,
men ändå väntat på min tur.

Som liten stod jag där i utkanten och väntade...

Jag avundas dem som kan prata
och föra fram sig själv
med sitt prat.
Jag ställer ju inte ens frågorna.
Kan inte,
vågar inte...
vill inte...
jag bara gör det jag ska göra...
det borde väl räcka...
jag borde ju duga
precis som jag är...

Nån gång har jag fått höra
att jag borde ju ha frågat,
borde ju ha själv tagit upp vissa saker till diskussion.
Varför, var då min tanke...
VARFÖR
måste man marknadsföra sig själv hela tiden???

Varför borde man vara en gå-påare
för att komma dit man vill
eller få det man önskar???

Fortfarande står jag och väntar på min tur...
fortfarande är det lika...

Nån gång skall det väl ändå vara min tur att duga...

Vissa saker man väntar på sker lugnt och stilla...
med ro....
andra saker
skapar oro...
angst...
jobbigt...
ändå kan man inte påverka...
man kan bara hoppas...

En motgång leder väl till att nya dörrar öppnas, eller....

-Lena 2009 -
Fotot ca 20 år gammalt... men även då väntade jag snällt i kön...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
30.4.2009 18:44:15Shit happens... nu skriver jag av mig igen... förresten... har nån ett jobb att erbjuda mig om ett år eller så....
Då var det då dags igen för en deppblogg...
Jobbet på min arbetsplats som jag sökte blir inte mitt, så om ett år och några veckor får jag tacka för mig på den arbetsplats jag nu jobbat på i sex år, och då i sju år...
Bitter, javisst... Undrar hur många personer som i vår sagt åt mig att nu måste det ju nog vara min tur... Kan ju nog inte räkna dem på två händer i alla fall...
Konstigt anställning hittills. Först anställd ett år i taget, så höll det på i fyra år...Sedan blev jag mitt i allt vikarie för en annan även om behovet av personal fortfarande fanns kvar...
Känner förstås att jag inte duger även om tre personer idag har sagt åt mig att jag gör ett bra jobb... alla nuvarande eller fd kolleger...
Arbetserfarenhet räknas inte mera heller...
Alltså... vem har ett jobb åt mig i juni 2010????
Anmäl detta inlägg
Kommentera (11)
Tipsa en vän
30.4.2009 16:12:18Den ska fram...
grillen alltså...
Nisses biffar finns i kylen och nu är det bara det stora dilemmat att bestämma när de ska grillas...
Lillagumman fick egna biffar, lite mindre kryddade..
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
28.4.2009 16:52:54...
toki som stör å iriterar me nu...
-fö he fösta så måst ja skriv de her två gang fö bloggen vila int ha me inlogga tå ja skreiv fösta inläggi...
-fönstre e skito, men tro int at ja tänke tvätt döm...
-bulo undi knä stör me, men i måro får ja jo fa å skåda me utra ho e siir ut innuti...
-tokitee stoo bila kör fram å tibax me grusi utanfö fönstri mett heila tiin...
-ja sko vila ha et arbeit te ja veit at ja får vara fram tils ja var pansjonera...
-tå ja e så roko på ti flät håri på dotro...
-vann e papre från möti, ho ska ja nu kuna skriv fäädi na protokåll...
-fy å bu å bä fö virusblåsona i mun...
-ja e snål å ja iter så at snåltanne int ska värk fast ja veit at ja int ska jöra så...
-mytsi arbeit å liiti tiid...
-å int ha ja komi ihåg ti tsöp na oljo ti laga munkka i...
-å int finns he na bra bok på låånibokshyllo helder, va ska ja ny läsa...
...............................................................................................
...............................................................................................
...............................................................................................
...............................................................................................
Men he veit ja, om na tiim så tsänns e heilt aadeleis.....
Anmäl detta inlägg
Kommentera (6)
Tipsa en vän
26.4.2009 18:28:36Det smälter även hos oss...
I morse hade det ännu gått att skida på våran gräsmatta, men efter dagens värme och hårda vindar är det nog nästan all snö bort på gräsmattan... men... vill vi hålla på med vintersporter kan vi ju nog åka pulka i alla fall en liten bit.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
24.4.2009 22:19:08dagens bilder...
Hos oss skidar vi ännu...
men snön minskar nog hastigt...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (3)
Tipsa en vän
24.4.2009 19:28:46efterrätt
Idag kom suget efter något gott...
Då tog jag kvark, smetana, några droppar stevia, lite kokos och skivade frusna jordgubbar. Blandade väl och skivade lite mörk choklad över. Alla i familjen åt med god aptit och stövaren snålades...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
23.4.2009 18:48:55Bloggers United
Blogga dig i form och få gratis medlemskap på GI Viktkoll!
På Annas Matkaos kan du bli medlem i Bloggers United och bli redo för beach 2009 med GI Viktkoll!

Just nu pågår även en tävling på Annas Matkaos. Jag tävlar om ett upplevelsepresentkort till ett värde av 2000 kronor. Gör det du också!

______________________________________________________________
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
21.4.2009 17:04:16författarens blogg
Alltså Klara Desser som skrivit flera GI-kokböcker...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
20.4.2009 17:04:09Dagens eftermiddagsskoj...
hemma hos oss...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (3)
Tipsa en vän
18.4.2009 21:32:49livets glädjeämnen...
Här i livet finns mycket som ger mig en oerhörd glädje. Så här mot slutet av dagen vill jag dela med mig av några av mina fina glädjestrålar:
-lillagumman på gott humör kan få den svåraste tanke att försvinna för en stund...
-resten av familjen, jag vet att alltid finns där för mig när jag behöver dem...
-kompis N, vi skulle kunna prata i timmar om allt och ingenting, om obetydligt och betydelsefullt, jag vet att hon förstår...
-mina andra kompisar finns också alltid där om jag behöver en pratstund...
-mina härliga jobbarkompisar...min andra familj, finns där i både glädje och sorg och har förlängt mitt liv med många långa år i synnerhet det senaste året med våra glädjefyllda skrattstunder...
-mina små jobbarkompisar som lär mig något nytt varje vecka...
-en härlig lång bok som ger en lustfylld läsning...
-att sitta ner och skapa med papper och fotografier... skapa minnen för framtiden.. så att det finns kvar för generationer som kommer...
-livet på landet... tystnaden...fågelsången... ja till och med myrorna...
-mina minnen av pappa och mamma, önskar bara att jag mindes mera...
-internet...vad vore mitt liv nuförtiden utan mina bloggar...
-majsbollar...ja, jag vet inte hälsosamma men ack så goda, för att inte tala om glass...
KOM IHÅG GÅRDAGEN, DRÖM OM MORGONDAGEN MEN LEV IDAG!!!!!
Anmäl detta inlägg
Kommentera (6)
Tipsa en vän
18.4.2009 09:17:36vänta på sin tur
Jag väntar på min tur, det har jag alltid gjort. Stått med båda fötterna på marken, stått stadigt, men ändå väntat på min tur. Som liten stod jag där i utkanten och väntade...
Jag avundas dem som kan prata och föra fram sig själv med sitt prat. Jag ställer ju inte ens frågorna. Kan inte, vågar inte... vill inte...
jag bara gör det jag ska göra... det borde väl räcka... jag borde ju duga precis som jag är...
Nån gång har jag fått höra att jag borde ju ha frågat, borde ju ha själv tagit upp vissa saker till diskussion. Varför, var då min tanke... varför måste man marknadsföra sig själv hela tiden???
Varför borde man vara en gå-påare för att komma dit man vill eller få det man önskar???
Fortfarande står jag och väntar på min tur... fortfarande är det lika...
Nån gång skall det väl ändå vara min tur att duga...
vissa saker man väntar på sker lugnt och stilla... med ro....
andra saker skapar oro... angst... jobbigt...
ändå kan man inte påverka...
man kan bara hoppas...
En motgång leder väl till att nya dörrar öppnas, eller....
Stevens inlägg om uslighet (17.4.09) är läsvärd...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (8)
Tipsa en vän
16.4.2009 21:02:25Scrapträffar
på lördag vid Merjärv byahem och åttonde maj i Nykarleby
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
16.4.2009 18:51:01torsdag
Efter jobbet begav sig hela familjen och en fyrfoting iväg med bilen... Dit återkommer vi även nästa vecka för vidare behandling. Kanske nån kan lista ut vart vi åkte om man ser på fotot (taget med mobilen).
På hemvägen somnade lillagumman vilket ledde till att hennes hemska mamma tog fram febertermometern vid hemkomsten. Där hittades nog anledningen till sovandet; 38.71....
Nu är det ilska mellan varven för det är ju SAKDAG vid förskolan imorron... Tur att jag inte berättat att det är marknad i Jeppis också. Ja, sen faller ju simkursen på lördag också bort... mm mm...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
15.4.2009 15:45:26Femtonde april...
...och lönedag eftersom det är den femtonde.
Idag är jag enligt egen mening verkligen värd min lön.
Efter dagens jobb sitter jag nu här hemma och väntar på att maten ska bli färdig innan jag återvänder till jobbet. Mina jobbarkompisar kommer till kl 18 men innan dess ska jag hinna koka kaffe och ställa iordning sånt till ca 50 personer. Tur att vi bakade redan förra veckan så att det bara är att ta upp ur frysen.
Jag tror att vi kommer att ha det riktigt roligt... vi ska nämligen virka!!! Och säkert också prata medan vi dricker kaffe och äter chokladmuffins...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
12.4.2009 09:51:54påskdagens förmiddag...
...och jag är trött...
Gårdagen gick snabbt med massa program. Lillagumman hade sin simskola vid Karleby simhall. Efter simmandet blev det att byta från simdräkt till påskhäxedräkt. Hon ville besöka grannarna samt sina faddrar och gamlafammo och önska glad påsk.
Till oss kom det ovanligt många påskhäxor och troll och kaniner. Jag tror det kom hela nio stycken. De senaste åren har det varit lite tunnsått men kul att det börjar svänga.
Kvällen tillbringades i sin helhet vid Byahemmet i Merjärv och där blev det att fotografera påskhäxor som skulle delta i påskhäxtävlingen. I år var det mycket folk och lillagumman tyckte det var roligt med lotteri, korvgrillning, lek med andra påskhäxor, popcornsmete och så klart själva påskbrasan...
Även denna dag är fylld med program. Lillagumman sjunger ju numera i församlingens barnkör så det bli att söka sig till Kronoby kyrka så här om en stund och höra hur vackert de små barnen sjunger...
Sedan blir det kalas för en 5-åring på eftermiddagen. Kanske även en tur till Jeppis och Kyrkostrand.
Sedan är jag väl ännu tröttare ikväll. Skoj i alla fall med det vackra vädret för än så länge visar det inte för mycket på termometern. Måste bara komma ihåg att ta med solglasögonen så att inte ögonen tar så mycket stryk.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (5)
Tipsa en vän
10.4.2009 07:45:32igen
Gumman Tö Tö Tö...
ta bort vår snö snö snö...
tycker inte om denna takatalvi även om jag vet att det bara är början av april...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (4)
Tipsa en vän
8.4.2009 19:23:44Kvällens program
Ikväll har lillagumman och jag deltagit i passionsandakten för stora och små i Merjärv byahem. Söndagsskolbarnen var riktigt duktiga och sjöng så fint...
Nu är det Bolibompa som gäller för lillagumman innan det blir sovdags. Hon ser med spänning fram emot imorron för då ska hon få följa med till mammas jobb och vara med hela dagen... hon tycker det ska bli sååååå skoj.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
7.4.2009 19:37:59söt
Nu tror jag att jag ska ta en tekopp och söta den med stevia. Mitt paket anlände efter tre dagar och det tyckte jag nog var snabb leverans.
Sött smakar det åtminstone. Hittills har jag bara prövat steviatabletterna i te.
Denna vår, liksom många andra vårar för med sig en del funderingar som ibland kan verka ganska ångestladdade... det är alltid mycket som ska redas ut och funderas ut... hittills har det nog alltid ordnat sig på ett eller annat sätt (trots att det inte gått som man velat)
Till hösten börjar lillagumman dessutom skolan och det har medfört ännu mera funderingar... nu börjar det klarna lite, men ännu återstår det en del svar innan jag tycker att jag har allt "på rade".
Livet är allt bra komplicerat....
Anmäl detta inlägg
Kommentera (5)
Tipsa en vän
6.4.2009 18:34:24egen tid
blev det i eftermiddag. Gubbi och lillagumman försvann till Jeppis till fammos.
Roligt med lite oplanerad egen tid.
Känner mig dock rätt så slö och trött, så efter det obligatoriska dagliga arbetet är det bara några saker jag tänker göra. Jag ska blogga och läsa en bra bok...
Här hos oss tar det nog en stund innan det blir snöfritt...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
2.4.2009 21:51:53tandkrämstuben
hade lillagumman mixtrat med igår på första april... en plastbit hade hon satt fast.
Under dagen försökte hon också sätta tejp på vattenkranarna, men det misslyckades hon med...
Idéerna har hon nog fått från Bolibompa...
Tänk att första april kan vara så skoj för ett barn...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (3)
Tipsa en vän
1.4.2009 21:08:57Skymningsjakt
Toffes favoritställe...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
1.4.2009 21:06:04Vi gjorde det idag...
alltså...sådde påskgräset. Lillagumman sådde den lilla till moffa...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)

Inga kommentarer: