tisdag 29 juni 2010

december 2009

Sökresultat
1.2009 December : Malena Molin
islyktorna lyser och mörkret har fallit… Årets sista middag bestod av tacos, allt enligt lillagummans önskemål. Nu är rastlösheten stor… både gubbi och jag ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/ - Cachad
1.inpaketerade : Malena Molin
22 dec 2009 ... julklappar borde jag ha nu… Säkert kommer det några sistaminutenklappar, det gör det alltid. Lillagumman och jag hade julpaketspyssel idag. ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/22/inpaketerade/
1.Söker… : Malena Molin
16 dec 2009 ... ett tema som känns som mitt. Men hittar inget. Mitt förra tema hade det så bra att jag kunder redigera kommetarer och på så sätt svara ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/16/soker/ - Cachad
1.2009 December : Malena Molin
ett tema som känns som mitt. Men hittar inget. Mitt förra tema hade det så bra att jag kunder redigera kommetarer och på så sätt svara direkt på kommentaren ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/page/2/ - Cachad
1.**** HAPPY NEW YEAR TO ALL OF YOU **** : Malena Molin
31 dec 2009 ... islyktorna lyser och mörkret har fallit… Årets sista middag bestod av tacos, allt enligt lillagummans önskemål. Nu är rastlösheten stor… ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/.../♪♫♥-happy-new-year-to-all-of-you-♥♪♫/
1.fredag : Malena Molin
11 dec 2009 ... Malena Molin Malena Molin ditt hår är som lin som solljus och siden Malena Molin. Så brukade min mamma säga när jag var liten, ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/11/fredag-5/ - Cachad
1.2009 December 06 : Malena Molin
6 dec 2009 ... Malena Molin Malena Molin ditt hår är som lin som solljus och siden Malena Molin. Så brukade min mamma säga när jag var liten, ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/06/
1.2009 December 17 : Malena Molin
17 dec 2009 ... Malena Molin Malena Molin ditt hår är som lin som solljus och siden Malena Molin. Så brukade min mamma säga när jag var liten, ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/17/
1.2009 December 25 : Malena Molin
25 dec 2009 ... Får se på fingerdocksteater… djurfingerdockorna från Ikea gjorde stor succe.. Vi har spelat spel och så småningom ska mitt livs glädje och ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/25/ - Cachad
1.Glittrande barnaögon den första december : Malena Molin
1 dec 2009 ... Lillagumman kommer nerkrypande i min säng… Den första sömndruckna frågan är när julkalendern kommer… När jag frågar vilken dag det är så ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/.../glittrande-barnaogon-den-forsta-december/
Du har tagit bort resultat från den här sökningen. Dölj dem
Läser in...

lena.sjolind@gmail.com | Webbhistorik | Inställningar ▼ | Logga ut
Sökinställningar Inställningar för Google-konto

Google

Avancerad sökning

Sök: webben sidor på svenska sidor från Finland

Webb

Dölj alternativVisa alternativ...
 Resultat 11 - 18 av 18 från bloggen.fi för malenamolin/2009/12. (0,10 sekunder) 

Sökresultat
1.tredje advent : Malena Molin
13 dec 2009 ... Så mörk är natten i midvintertid. men se då nalkas Lucia. Hon kommer den goda med ljuset hit. hon kommer med hälsning om julefrid ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/13/tredje-advent/ - Cachad
1.2009 December 11 : Malena Molin
11 dec 2009 ... Malena Molin Malena Molin ditt hår är som lin som solljus och siden Malena Molin. Så brukade min mamma säga när jag var liten, ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/11/ - Cachad
1.2009 December 13 : Malena Molin
13 dec 2009 ... Denna dag har vi inte alls varit hemma lillagumman och jag. Först blev det skridskoåkning i ishallen… måste medge att det var första gången ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/13/ - Cachad
1.2009 December 16 : Malena Molin
16 dec 2009 ... ett tema som känns som mitt. Men hittar inget. Mitt förra tema hade det så bra att jag kunder redigera kommetarer och på så sätt svara ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/16/ - Cachad
1.2009 December 23 : Malena Molin
23 dec 2009 ... We Wish You a Merry♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ Christmas♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪We Wish You a Merry ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸. ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/23/ - Cachad
1.2009 December 08 : Malena Molin
8 dec 2009 ... Malena Molin Malena Molin ditt hår är som lin som solljus och siden Malena Molin. Så brukade min mamma säga när jag var liten, ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/08/ - Cachad
1.2009 December : Malena Molin
Lillagumman kommer nerkrypande i min säng… Den första sömndruckna frågan är när julkalendern kommer… När jag frågar vilken dag det är så kommer svaret: ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/page/3/ - Cachad
1.inpaketerade : Malena Molin
julklappar borde jag ha nu… Säkert kommer det några sistaminutenklappar, det gör det alltid. Lillagumman och jag hade julpaketspyssel idag. ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/22/inpaketerade/comment-page-1/
Du har tagit bort resultat från den här sökningen. Dölj dem
Läser in...
**** HAPPY NEW YEAR TO ALL OF YOU **** : Malena Molin
31 dec 2009 ... islyktorna lyser och mörkret har fallit… Årets sista middag bestod av tacos, allt enligt lillagummans önskemål. Nu är rastlösheten stor… ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/31/♪♫♥-happy-new-year-to-all-of-you-♥♪♫/
Du har tagit bort resultat från den här sökningen. Dölj dem
Läser in...

Juldagen
December 25, 2009 | Lämna en kommentar
Får se på fingerdocksteater… djurfingerdockorna från Ikea gjorde stor succe..
Vi har spelat spel och så småningom ska mitt livs glädje och jag bygga ett pussel.
Julafton med släkten, först lillagummans fammo och faffa… sedan med min fammo, faster och farbror med familj… i pappas renoverade hus…
Islyktorna lyser och kölden knäpper i trähusets knutar… Snön täcker allt… [...]
Dan före dopparedan…
December 23, 2009 | 6 kommentarer
We Wish You a Merry♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ Christmas♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪We Wish You a Merry ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪Christmas ♥ ♥ ♥We Wish You A Merry ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪Christmas ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪…And A Happy New Year!♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪…
Dessa fina rader hittade jag på FB. Ser vackra ut tyckte jag. Så här dan före dopparedan vill jag passa på att önska alla släktingar, vänner, [...]
inpaketerade : Malena Molin
22 dec 2009 ... julklappar borde jag ha nu… Säkert kommer det några sistaminutenklappar, det gör det alltid. Lillagumman och jag hade julpaketspyssel idag. ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/22/inpaketerade/
Söker…
December 16, 2009 | | 1 kommentar
… ett tema som känns som mitt. Men hittar inget. Mitt förra tema hade det så bra att jag kunder redigera kommetarer och på så sätt svara direkt på kommentaren. Det tycks inte funka här… men nu vill jag ha lite mera färg på min blogg. Jag tycker det är jättesynd att inte alla funktioner funkar på alla teman. Detta gör att det blir svårt att byta när man har hittat de funktioner man vill ha.
Denna tycks funka så att man ska klicka på rubriken om man vill lämna en kommentar…

Comments

1 Comment so far
1.   mumsen on December 16, 2009 21:27
Hejsan, nu är det vitt och vackert. Hoppas ni har det bra fastän det är lite kallt ute, -19 här för en stund sedan Kramar
Fint väder med snö och kyla..
Några dagar med mitt nya tema räckte och sedan tillbaks till det gamla där jag kan redigera kommentaren och därmed svara på den…
13
tredje advent
December 13, 2009 | | 1 kommentar
 
Så mörk är natten i midvintertid 
men se då nalkas Lucia 
Hon kommer den goda med ljuset hit 
hon kommer med hälsning om julefrid 
hon kommer med ljus i sin krona 
 
I mörka natten i midvintertid 
vi hälsar dig väna Lucia 
Välkommen du goda med ljuset hit 
välkommen med hälsning om julefrid 
välkommen med ljus i din krona


Comments

1 Comment so far
1.   Lisbet on December 13, 2009 22:12
Ha en bra vecka i jobbet! Ska bli riktigt skönt med många dagar ledigt!
Tack detsamma Lisbet! Jag ser fram emot en rolig vecka och en ännu skönare vecka efter denna.
Dec
13
Luciadagen
December 13, 2009 | Lämna en kommentar
Denna dag har vi inte alls varit hemma lillagumman och jag. Först blev det skridskoåkning i ishallen… måste medge att det var första gången denna säsong som vi var dit även om ishallen har varit igång i många månader…
Sedan bar det av till pensionärshemmet där lillagumman lussade för gamlafammo och de andra som åt lunch. [...]
Dec
13
tredje advent
December 13, 2009 | 1 kommentar
 
Så mörk är natten i midvintertid 
men se då nalkas Lucia 
Hon kommer den goda med ljuset hit 
hon kommer med hälsning om julefrid 
hon kommer med ljus i sin krona 
 
I mörka natten i midvintertid 
vi hälsar dig väna Lucia 
Välkommen du goda med ljuset hit 
välkommen med hälsning om julefrid 
välkommen med ljus i din krona
fredag
December 11, 2009 | | Lämna en kommentar
ÄNTLIGEN!!!
bloggtorka… tråkblogg…
tankar…
December 8, 2009 | 2 kommentarer
… tänker tankar…
Tänker att jag gärna hade firat en 60-åring nästa vecka… 15.12.1949…
Tänker, minns, saknar…
Glittrande barnaögon den första december : Malena Molin
1 dec 2009 ... Lillagumman kommer nerkrypande i min säng… Den första sömndruckna frågan är när julkalendern kommer… När jag frågar vilken dag det är så ...
bloggen.fi/malenamolin/2009/12/01/glittrande-barnaogon-den-forsta-december/
♪♫**♥** HAPPY NEW YEAR TO ALL OF YOU **♥**♪♫
December 31, 2009 | | 3 kommentarer
… islyktorna lyser och mörkret har fallit…
Årets sista middag bestod av tacos, allt enligt lillagummans önskemål. Nu är rastlösheten stor… både gubbi och jag är mätta, trötta och belåtna och inte alls på lekhumör… vilket lillagumman däremot är… En smäll i dörren och lite ropande i rummet när vi inte vill härja med henne…
I år blir det inga raketer… vi satsar istället på att tända lite ”sprakanstikkona” på utsidan efter bolibompa.
Vad förväntar jag mig av det nya året… mycket glädje och lite sorg förstås… och mera självdisciplin gällande vissa saker. Löften… inga egentligen…. utan förhoppnigar passar bättre. Förhoppnigar om ett bra 2010.

♪♫**♥** HAPPY NEW YEAR TO ALL OF YOU **♥**♪♫

Comments

3 Comments so far
1.   gretaj on December 31, 2009 17:31
Gott nytt år , mera glädje mindre sorg får vi önska.Kram på dig!
Tack så mycket härliga Greta!
2.   vaxtvark on December 31, 2009 22:01
Gott nytt år till dig! Låter som en ganska liknande kväll som vi har haft här. Hoppas på ett bra år för alla!
Tack detsamma! Jag önskar och tror att ditt 2010 kommer att bli ett underbart år!
3.   decemberbarn on December 31, 2009 22:14
Det är många år sedan vi sluta skjuta raketer.
Vi tänder fler ljuslyktor istället.
Jag ska inte vänta in det nya året, jag går och sova nu
Gott Nytt År!
TACK!
Vi har haft raketer de senaste åren och fastän jag förberett lillagumman på att vi inte har några så vill hon nog ha raketer efter att vii hade varit ute och lekt med sprakanstickona.
Glittrande barnaögon den första december
December 1, 2009 | | 5 kommentarer
Lillagumman kommer nerkrypande i min säng… Den första sömndruckna frågan är när julkalendern kommer…
När jag frågar vilken dag det är så kommer svaret: -Tisdag. När jag frågar vilket datum det är så kommer det genast: -Första december…. ÖPPNA JULKALENDERN. Den gosiga lilla människan hoppar upp ur sängen och ber sin mamma komma med och se på lucköppnandet…
I år har hon hela fem kalendrar; BUU-klubbskalendern, LasseMaja-kalender från barnens bokklubb, en Nalle Puh chokladkalender, en kalender från fammo med små miniböcker och sagor, samt en tändstickskalender som jag scrappat.
Nu väntas det bara ivrigt på att Supersnällasilversara och Stålhenrik ska dyka upp i TV-rutan, för i år hinner hon se på julkalanderna innan skolan… när den är slut så ska hon ut och vänta på bussen.


Comments

5 Comments so far
1.   gretaj on December 1, 2009 7:54
Vilken fin kalender du gjort! Vad fick(får) hon i dag?
______________
Hon fick en liten pysseljulgran och en dekorerad klädnypa till sin kramdjursupphängning. Jag har mest pysselmaterial i kalendern.
2.   mamm on December 1, 2009 20:07
Finast är nog scrapkalendern! Och jag som hade tänkt titta på julkalendern från Fst….med bekanta ansikten….vilken tur att den kommer fler dagar.
______
Vi kollade via arenan tidigare idag när vi var borta ikväll.
3.   Maj-Britt Stordahl on December 2, 2009 0:48
Vilken fin julkalender du ”scrappat” ihop åt din dotter tycker jag också.
______________
Tack!
4.   Lisbet on December 2, 2009 23:38
Vilken härlig kalender du gjort!
Den måste ju gå att spara?
Själv tittade jag alldeles ensam
på Supersnällasilversara och Stålhenrik.
Varje år lika spännande att se hur tevens
kalender är och jag tyckte gårdagens första
avsnitt var lovande!

Tack Lisbet!
Jag tror nog att kalendern kommer att användas många år. Fotona är inte fast så de kommer jag troligen att byta ut med åren. Lillagummann älskar Supersnällasilversara och Stålhenrik så hon har sett fram emot denna julkalender länge redan.
5.   gilla on December 5, 2009 23:27
ja den kalendern var verkligen något extra, tjusigt vacker också, härliga tider nu i december.
Tack!
Dec
13
Luciadagen
December 13, 2009 | Lämna en kommentar
Denna dag har vi inte alls varit hemma lillagumman och jag. Först blev det skridskoåkning i ishallen… måste medge att det var första gången denna säsong som vi var dit även om ishallen har varit igång i många månader…
Sedan bar det av till pensionärshemmet där lillagumman lussade för gamlafammo och de andra som åt lunch. [...]
Dec
13
tredje advent
December 13, 2009 | 1 kommentar
 
Så mörk är natten i midvintertid 
men se då nalkas Lucia 
Hon kommer den goda med ljuset hit 
hon kommer med hälsning om julefrid 
hon kommer med ljus i sin krona 
 
I mörka natten i midvintertid 
vi hälsar dig väna Lucia 
Välkommen du goda med ljuset hit 
välkommen med hälsning om julefrid 
välkommen med ljus i din krona
Söker…
December 16, 2009 | 1 kommentar
… ett tema som känns som mitt. Men hittar inget. Mitt förra tema hade det så bra att jag kunder redigera kommetarer och på så sätt svara direkt på kommentaren. Det tycks inte funka här… men nu vill jag ha lite mera färg på min blogg. Jag tycker det är jättesynd att inte alla funktioner [...]
Annandag jul
December 26, 2009 | | 2 kommentarer
Dagens klädsel har varit pyjamas och ullsockor… dock två olika sorters pyjamas med en dusch mellan bytet.  Dottern däremot har haft samma hela dagen
Denna dag har bestått av film på film med laptopen framför ögonen samtidigt. Lite bokläsning mellan varven. Lillagumman har börjat på med sitt runda 300 bitars Barbiepussel. Nu till kvällen är cirka hälften avklarat, men resten får lämna tills imorron. Egentligen ville hon inte sluta utan blev tvingad. För tillfället ligger hon i sängen med gubbi och hör på godnattsagan…
Själv känner jag mig också trött… har sovit för lite och varit vaken för mycket de senaste nätterna… så när Stenhuggaren har avslutats så är det jag som kryper till sängs… ovanligt tidigt om man jämför med den senaste tiden när klockan nog oftast varit över ett på natten innan jag kommit mig i säng…

Comments

2 Comments so far
1.   Nina on December 27, 2009 13:49
Det låter som perfekta jullovsdagar! Då man slappar så man nästan får ont i huvudet
Det är underbart… sällan man kan göra på detta sätt…
2.   mamm on December 27, 2009 19:54
Kände också igårnatt att jag behöver mera sömn, tror jag har tagit igen det idag, slappardag….Stenhuggaren del 2 tittade jag på laptopen idag, en bra serie. Läckbergs böcker gillar jag…..God fortsättning!
Jag har flera av hennes böcker och jag tycker om dem också…
Dåligt Karleby
December 29, 2009 | | Lämna en kommentar
Surfar omkring och läser olika kommunala protokoll. Måste nog bara konstatera att det är dåligt med svenskan i Karleby. Som Krombo hör jag ju nufötiden till social- och hälsovården i Karleby, men social- och hälsonämndens protokoll finns enbart på finska på nätet, på en sida där allting dessutom funderar på finska. Vi har ju hört dit i snart ett år så nog borde man ha fått ordning på detta redan tidigare… men man struntar väl i det som vanligt.
Kolla själv:   http://kokwww.kokkola.fi/dynastia/cgi/DFRAME.PHP?app=3
Vissa påstår att Karleby är tvåspråkigt, men pyttsan heller… Verkligheten är en helt annan… den fungerande tvåspråkigheten finns inte.  Besökte en poliklinik vid MÖCS för några veckor sedan och när jag anmälde mig vid luckan var första reaktionen:  -Puhutko suomea? Men det gjorde jag inte för jag anser att jag ska få service på mitt eget språk. Det blev så att jag pratade svenska och damen i luckan finska.  Satte mig ner i väntrummet och tittade på informationen runtomkring mig… 90% var bara på finska. På en avdelning där det garanterat kommer svenskspråkiga varje dag…
Hmm… jag börjar bli så trött på att vissa påstår att det fungerar lika bra på svenska… så jag bestämde mig för att påvisa för personalen att det inte är så… alltså visade jag damen i luckan vad hoppas finns på båda språken nästa gång jag besöker stället…
Min lilla uppmuntran till alla som besöker MÖCS eller andra hälsovårdsenheter är att ta nån minut och visa personalen den information som enbart finns på finska. Le ett litet leende och be att nästa gång du kommer på besök så hoppas du att du som svensspråkig också ska få samma information som de finskspråkiga. Samma gäller också förstås på ställen med svenska som majoritetsspråk… sammma info på finska!!!
Dan före dopparedan…
December 23, 2009 | | 6 kommentarer
We Wish You a Merry♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ Christmas♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪We Wish You a Merry ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪Christmas ♥ ♥ ♥We Wish You A Merry ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪Christmas ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪…And A Happy New Year!♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪…
Dessa fina rader hittade jag på FB. Ser vackra ut tyckte jag. Så här dan före dopparedan vill jag passa på att önska alla släktingar, vänner, bekanta och obekanta bloggläsare en riktigt fridfull jul. Kålrotslådan puttrar som bäst i ugnen… gör den idag så att den bara behöver värmas imorron, får då är ugnen upptagen med skinkan… Den vill jag alltid göra på julaftonen så att det doftar juligt gott i hela huset…
Säkerligen kollar jag bloggen och FB imorron också… det är så avkopplande mellan varven…

Comments

6 Comments so far
1.   mumsen on December 23, 2009 15:38
Hej på er mitt i julstöket Önskar hela familjen en RIKTIGT FRIDFULL o GOD JUL.
Julkramar fråm Mumsen
Tack detsamma! Ha det gott!
2.   Pyssellisa on December 23, 2009 19:01
GOD JUL till dej och familjen!
Tack detsamma! Vilken härlig tid julen är när man blir som barn på nytt!
3.   decemberbarn on December 23, 2009 23:26
God Jul till dig och din familj!
Jag önskar dig en fridfull jul!
4.   Lisbet on December 24, 2009 1:20
God och framförallt en riktigt fridfull jul till dej och din familj!
Tack så jättemycket!
5.   zafira on December 24, 2009 11:20
God Jul, Malena Molin!
Tack detsamma Zafira!
6.   gilla on December 25, 2009 0:45
God Jul, ha det bra, kram!!!!
Tack detsamma härliga Gilla!
Den lyser
December 3, 2009 | | 8 kommentarer


Comments

8 Comments so far
1.   bettys_bravader on December 3, 2009 20:45
jättesnygg! du får vara nöjd med den!
Tack! Jag är nog jättenöjd.
2.   Teee on December 3, 2009 20:55
vilken cool… vart har du hittat den/hur har du gjort den?
Jag har gått på kurs med Siv Autio vid Kronoby medborgarinstitut. Den är sydd med papperssnöre i ryateknik. Sedan har Sivs man gjort ramen. En ljusslinga i är pricken på i:et.
3.   Licka on December 3, 2009 22:43
Underbart vacker! Supersnällasilversara och stålhenrik är jättebra, jag har sett alla tre avsnitt hittills. Hoppas ni kan komma på måndag på stearinstjärnorna? Jag tänkt fråga om jag sku få låna nån LCHF-bok av dig? Anna B. och jag ska dra igång en diskussionsgrupp kring LCHF efter jul, så som vi talat om tidigare! Så jag är intresserad av all information jag kan läsa in mig på.
Jag har nog flera böcker som du kan få låna… Kan nog försöka komma ihåg att ta dem med på måndag.
4.   Lisbet on December 3, 2009 22:54
Den där ljustavlan är så vacker!
Jag tycker nog mycket om den själv också.
5.   gilla on December 5, 2009 23:28
ja den kan du nog allt vara stolt och glad över så fin som den är, en glädjespridare i mörkret
Tack!
6.   decemberbarn on December 6, 2009 17:32
Väldigt vacker och stämningsfull!
Tackar!
7.   alice on December 6, 2009 19:10
Oj, den var jättefin! Lyser upp härligt i vintermörkret!
Den får nog lysa hela vintern.
8.   mollalena on December 10, 2009 15:31
Oj, en hel vecka efter bloggvernissagen, hittar jag hit. Vilken elegant skapelse. Stark och diskret på samma gång, tack vare den behärskade färgen.
Kunde nog inte föreställa mig alls hur den skulle se ut när du skrev om den. Kunde inte riktigt tänka förbi det som väl heter Transparent-väv eller Kuultokuva-kudos (om jag inte riktigt glömt allt från mitt forntida textilliv).
Jag visste nog inte heller när jag anmälde mig till MI-kursen vad ljusryor var för något… men nu kan jag bara konstatera att de är jättesnygga.

Inga kommentarer: