tisdag 29 juni 2010

maj 2008

31.5.2008 13:30:54FRUSIPIKKUNA
Det var vad jag fick idag den sista arbetsdagen. Anledningen var skön musik. Mina små kolleger var till först mest intresserad av en svala som förirrat sig till den första sammankomsten. Sedan syntes den inte till så förhoppningsvis hittade den ut.
Sedan blev det sedvanligt program så här inför vår semester...med allt vad det innebär. Vi syns efter semestern!!!
Sedan blev det hemfärd. Nisses biffar inhandlades och skall snart serveras tillsammans med nypotatis och sallad.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
30.5.2008 21:44:08Ett säkert tecken
på att myggorna har kommit för i år är att stövaren är full med små bulor på huvudet efter att ha tillbringat en dag ute i hundhagen... och värre lär det ska bli här i skogsbrynet.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
28.5.2008 17:36:43lucky
Nu har Plum Lucky och 601 Great Scrapbook Ideas anlänt från AdLibris. Två härliga böcker. Får se om jag kan vänta tills semestern har börjat innan Plumboken är utläst. Jag kan inte lämna den ifrån mig när jag börjat så det gäller att välja rätt tillfälle.
Memory Makers har härliga scrapböcker. Denna såg jag på scrapträffen i Merjärv när Marika från HobbyRummet hade den med sig och jag blev genast förtjust. Det finns massor av härliga LO:n att scraplifta.
Anmäl detta inläggKommentera (3)
Tipsa en vän
27.5.2008 22:12:54Jag gillar....
Anmäl detta inläggKommentera (4)
Tipsa en vän
26.5.2008 22:04:12Kiss loves you
kommer ikväll i Sveriges ettan.
Kiss är nog säkerligen ett av de band som betytt mest för mig. Den första skivan jag köpte själv var Heaven´s on fire (före det var det väl Carola och Herreys som gällde en tid men de sponsrades av min mamma). Fast det var nog en kassett för då jag köpte var skivspelaren sönder. Kassetten har nog spelats om och om igen, jag har även köpt den på cd efteråt.
Jag har aldrig brytt mig så mycket om deras image eller sånt utan det var nog den härliga musiken som lockade mig. Lick it up är en av mina favoriter... på 80-talet kunde jag sjunga med i alla sånger de hade. Nuförtiden är jag lite ringrostig eftersom jag inte lyssnar på så mycket annat än det som kommer i radio Nova på väg till och från arbetet. De enda gånger det nästan dånar av musik här i huset är när jag kört ut gubbi och lillagumman och drar igång en storstädning. Då ska det nämligen dåna av hårdrock hemma hos oss.
Gissa vilken ringsignal jag har....
Imorron börjar dessutom Gene Simmonsin sukukalleudet på nytt i Jim-TV.
Gissa vem som skulle vilja vara i Helsingfors imorron eller övermorron. Om bara semestern hade börjat en vecka tidigare eller de kommit en vecka senare... Nå, kanske nån gång i framtiden....
Nyckelord: kiss, kiss, kiss, kiss, lickitup,
Anmäl detta inlägg
Kommentera (4)
Tipsa en vän
26.5.2008 21:29:19Någonting alldeles nytt
blev det på dagens LO. Jag har aldrig tidigare haft någonting virkat på någon LO, men idag gjorde jag en blomma med virknålen. Jag hade inget mönster utan det blev vad det blev. Man borde egentligen virka mer. Det ser verkligen snyggt ut. Nu borde jag bara hitta något bra blommönster för detta... Tips???
Nyckelord: scrapbooking, lo,
Anmäl detta inlägg
Kommentera (3)
Tipsa en vän
25.5.2008 21:23:54söndag

Roligt att leka med kusiner i sandlådan. Mamma, när ska vi fara nästa gång???

Nyckelord: sandlåda
Anmäl detta inlägg
Kommentera (5)
Tipsa en vän
25.5.2008 10:04:31gårdagen i korthet
Jobbdag, lillagumman fick vara med på en annorlunda jobbdag.
Handla, inhandlade böcker till jobbet.
Gågatan, lillagumman älskade hoppandet utanför HH.
Fammos, enligt lillagummans önskan.
Blomsterkrans, som fammo band.
Pizza, som jag gjorde så att det säkert räcker till söndagens lunch.
Bolibompa, Kim possible, lillagummans favorit.
Ensam uppe, resten av familjen sov medan jag tittade på ESC och bloggade.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
23.5.2008 21:47:28Hittat
på Kolhydrater i fokus i ett inlägg av Ove-D:
Vispa 3 äggvitor kraftigt. Vispa ½ dl grädde kraftigt (inte till smör). 100g Philadelphia, 3 äggulor och ev smaksättning (tex några droppar citron/apelsin, kanel, kardemumma eller nåt annat som man gillar) blandas. Blanda ihop allting och häll i en form som täckts med rivna nötter. Garnera med choklad eller hallon. Ställ i frysen minst 4-5 timmar, gärna under natten.
Kanske värt att pröva...
Anmäl detta inläggKommentera (8)
Tipsa en vän
23.5.2008 19:11:12Jag fick en keps
Gick försiktigt in till ÖT i Jeppis och fick mig en liten pratstund med Mrs Dryhill. En bloggenkeps och en familjendisktrasa hade jag också med mig när jag gick därifrån. Det var väl den 15.8 som man skulle reservera för en av bloggen arrangerad träff om jag inte minns riktigt fel.
Förresten, om man får en ÖT istället för att ha både JT och ÖB blir det väl billigare...
Idag kom det en ny utmaning från inspiroidu så egenligen lockar det att börja scrappa. Denna gång skulle man lista tio saker i sin journaling. Jag har redan på klart att det ska bli en LO om lillagummans olika felsägningar och uttryck. Sådana som hon hade när hon var riktigt liten och sådana som hon fortfarande använder. Hade redan kommit på tio stycken när vi funderade med gubbi men nu har vi tappat bort ett och det kommer inte fram, irriterande.
Dessutom borde det väl bli en tidig kväll eftersom det är jobbdag imorron. Lillagumman får komma med för det blir en realtivt kort dag och gubbi jobbar ju alla lördagar. Får se vad vi hittar på nästa veckas lördag när jag också ska jobba, då kan hon inte följa med. Själv hade hon på klart hur hon vill att det skulle vara. Enligt hennes åsikt borde moffa sköta henne.... så var det väl ifjol och så skull det väl också ha varit om livet hade varit normalt :-(
Nyckelord: öt, lo, bloggträff,
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
22.5.2008 23:26:02Ny byri ögona tållas
siter å bloggar å lyysser på na euroviisu på sama gang. Men ha ja ein gang årka så de läng så måst ja väl ork ti sluti å skåda om o de bleik svensko gar ti na final...
Hoppas at ja får sova bäter i natt. Vakna mitt i sista natt å håka at he rann ur kran vi diskbäntsi. Kran ha no hadd na konsti ljud å läckt na liiti men nu rann e. He va no bara ti vrid åv vattni ti heila huusi å ga å ligg tibaxa. Men he to ju ein å en halv tiim fyri nukkumatti kom på nyytt.
I måro måst vi no hitt na packning som passar så at kran byri funk på nyytt. Lillagumman hadd liiti svårt ti fösta vafö int e kom na vattni tå o sko tvätt händre baket o hadd viri å leik i sanbdlådo. Fö tillfälli e no vattni på å he läker int na, men vem veit om e byri på nyytt inatt ijen.
Nyckelord: oras, kran, grundspråtsi,
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
22.5.2008 22:45:18Annorlunda jobbdag
En annorlunda jobbdag blev det för mig och mina små kollegor idag. Vi sökte oss en bit norrut till Kelviå och Toivonens. Jag tycker det blir bara schabbigare för varenda år. Stället borde nog få en ordentlig renovering så skulle det vara roligare att åka dit. Jag lämnade och se på hundarnas hus, förhoppningsvis finns det något ordentligt under pärttaket för annars blir nog de små stackarna våta när det regnar.
Mina små kollegor verkade nog tycka det var roligt. Roligast för alla var väl att besöka kiosken...några souvenirer inskaffades också. På hemvägen vinglade några påfågelsfjädrar i luften. Tycker annars att det är dåligt med ställen häritrakten som man kan besöka...
Jag blev så glad över omstänksamheten vissa visade mot sina yngre närstående som var hemma...vissa köpte godis till dem också. Sedan är det så roligt att se när pengar räknas och slås samman för att man ska kunna köpa något gemensamt åt en mamma...
Nyckelord: djurpark, utfärd,
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
21.5.2008 11:20:36Tack KiM för RSS-informationen
och steg för steg instruktionerna. Väldigt bra förklarat för en som inte förstår sig på datorer. Har nog alltid funderat vad det där märket betyder men nu vet jag. Se hans inlägg från 12.5!
Dessutom har det blivit betydligt enklare att följa med de bloggar jag besöker dagligen. Endast några bloggar har inte velat vara med på listan-page kan not be found, sägs det då.
Nyckelord: rss
Anmäl detta inlägg
Kommentera (4)
Tipsa en vän
20.5.2008 21:15:10ut en sväng

med cykeln, det vill lillagumman göra nästan varje dag för tillfället. Jag promenerar och gråhunden får komma med en sväng. Han tycker det är så skoj, men det tycker inte jag. Tur att lillagumman inte orkar cykla så lång för annars skulle mina armar nog bli sjuka av att hålla emot hunden så länge.

Nyckelord: lo
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
18.5.2008 23:39:48Bäckby-Värnum
Körde till syrrans idag. Tog vägen mellan Bäckby och Värnum. Lite avverkning av skog gör att landskap förändras otroligt. Åkrar man aldrig sett tidigare dyker upp.
Jag har ett svagt minne av att mamma när jag var liten och vi körde mot Värnum berättade om en sten. En rätt så platt och ganska stor sten som fanns där mitt emellan Bäckby och Värnum. Hon berättade att man brukade stanna och vila där när man var på väg med en kista mot byn. Stenen var så bra att sätta ner kistan på...
Detta har fastnat i mitt minne och jag har även berättat det åt gubbi och lillagumman. Får hoppas att mitt minne inte svikit mig så jag farit fram med osanningar...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (5)
Tipsa en vän
17.5.2008 22:33:17Njutning
Idag var det en riktig njutning att sitta ner bland en massa glada scrappare i Merjärv byahem. Vi var 12 vuxna och tre barn, varav några var endast på besök. Jag tror inte att vi nån gång har varit så här många. En LO fick jag gjort och en annan kanske blir klar nån gång ikväll.
Nyckelord: scrapbooking, lo,
Anmäl detta inlägg
Kommentera (5)
Tipsa en vän
15.5.2008 23:25:26Sämre eller bättre
Både och...
men mycket som stör mig, som denna mörka bakgrund överallt och att jag inte kan flytta dessa fönster när jag vill kommentera eller skriva nya inlägg. Inte heller kan jag klicka ner dem och ta upp dem när jag vill. FY!!!!
Första anblicken var fin men nu hittar jag mer och mer sånt som irriterar mig.
Tur att man i alla fall fått ha en riktigt trevlig eftemiddag och kväll med goda kompisar. Tack Ia, Min plats och kompis S med barn. Vi gör det på nytt i sommar!!!!
Nyckelord: kompisar
Anmäl detta inlägg
Kommentera (7)
Tipsa en vän
12.5.2008 15:43:50En ny vecka...

med flera olika höjdpunkter. En av höjdpunkterna är lördagens SCRAPTRÄFF i Merjärv byahem kl. 10.15. Den som är intresserad kan sticka sig in precis när det passar.

Nyckelord: scrapbooking
Anmäl detta inlägg
Kommentera (5)
Tipsa en vän
11.5.2008 22:06:05Efterlyses: manlig blå-Mercedesförare på Jeussvägen strax före kl.16 på morsdagen.
Fick en lite mindre trevlig morsdagspresent idag som så småningom kan bli dyr för mig. Vi for iväg mot Jeppis strax före fyra. Tog Jeussvägen. Till vår stora förskräckelse kom det en mörkblå Mercedes mot oss från Jeussenhållet på väg mot Merjärv.
Här hölls det definitvt inga hastighetsbegränsningar trots att det var full med "rullgrus" på vägen. Bilen kom så snabbt emot oss att vi inte noterade registernumret eller nåt sånt. Bilen kördes av en manlig förare med flera passagerare i bilen.
När Mercedesen kom jämnsides med vår bil var det som om vi råkat ut för ett kulspruteregn. Jag har nog aldrig hört det smattra så på nån bil förut. Nog har jag fått enstaka stenskott tidigare mot min bil men detta var enormt. Ett stenskott kom mot min bilruta och spräckte den. Tyvärr nära synfältet när man kör.
Får se om rutan spricker ännu mera eller om det redan är så att den inte godkänns vid nästa besiktning. Fy tusan vad jag blir arg. Varför sjutton kör man som en dåre och förorsakar sina med trafikanter onödiga ekonomiska utgifter.
Känner nån igen sig ombeds ni vänligen ta kontakt, eller kanske nån annan känner igen och kan tipsa. Det man förstör borde man ju ersätta. Vi funderade nog på att svänga om och ta upp jakten på dåren i Mercedesen men då hade vi ju betett oss lika dåraktigt som den chauffören och ändå tror jag att vi skulle ha haft svårt att komma ikapp.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (8)
Tipsa en vän
11.5.2008 08:31:22Första gången och jag är så otroligt stolt....
Nu är nog min lillagumman stor. Jag är så otroligt stolt över henne. Jag är uppväxt med att ifall nån fyller eller det är mors- eller farsdag, så då kommer övriga familjen och sjunger och väcker en med bricka på sängen.
Hos oss har det varit så att lillagumman och gubbi blir väckta med sång då de fyller medan jag inte har blivit det på många många år, sist var det nog nån gång när syrran och pappa uppvaktade mig på nån födelsedag för längesedan.
Men idag, idag hände det igen. Lillagumman sa igår att hon skulle komma med en bricka på morsdag men det uttalandet tog jag med en nypa salt. I morse vaknade hon som vanligt vid sjutiden. Jag vaknar alltid när jag hör att hon rör sig i sitt rum. Hon kom ut ur sitt rum och jag märkte att hon stängde dörren till vårt sovrum. Det pysslades en stund runtom i huset innan jag märkte att dörren öppnades och hon kom ingående. Ingen sång även om hon sjunger vackert, lite harklande för att mamma skulle vakna. Där stod hon med en bricka i handen där det fanns paket, kort, ett äpple, ett vattenglas, en egenhändigt sydd duk och flera hemmagjorda kort.
Hon var så söt och så stolt över att hon kunnat komma med en bricka själv:
-jag älskar dig mamma var hennes kommentar och sedan kram- och pusskalas. I paketet fanns en egenhändigt gjord flugsmätta som hon gjort i lekis.
Sedan blev det frukost och som vanligt när det är kalas så består frukosten av smörgåstårta...Mums, lillagumman åt nästan tre bitar.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (13)
Tipsa en vän
10.5.2008 20:47:54funderar
Äntligen hemma efter en heldag i Jeppis. Gubbi och lillagumman var mest vid fammos medan jag handlade morsdagspresenter åt mig själv. En ursäkt måste jag ju ha för att kunna handla ännu mera scrapbookingmaterial till mig själv. Bloggare träffade jag också på stan. Blev först igenkänd, men sedan kände nog jag också igen :-)
Ja, imorron är det morsdag. Lillagumman har nog nåt åt mig från lekis. Hon verkar bli precis som mig och tycker att det hör till att man ska uppvakta när det är nåt speciellt. Gubbi däremot har aldrig insett tjusningen och glädjen i att ge presenter. De första åren vi var tillsammans hände det sig att jag fick nåt (ofta nåt som jag till och med varit med och köpt) men nuförtiden handlar jag nog det jag vill ha åt mig själv. Enklast så.
Lillagumman och jag begav oss idag också på blomsteruppköp. Minirosor blev det. Lillagumman valde vita åt fammo och gamlafammo. Moffas blev mörkrosa och mommos blev ljusrosa. Sedan blev det en röd till mig.
På hemvägen blev det en sväng via Kronoby gravgård. Måste nog börja höra efter hur det går till här i Krombi med att städa undan och jämna ut jorden och så gräs. Vem ska göra det, de anhöriga eller ordnar församlingen det.
Måste medge att mammas och pappas gravsten har stört mig ända sedan pappas begravning. Då blev den flyttad en bit åt sidan, men med framsidan svängd åt andra hållet. Sedan blev pappas namn ingraverad och stenen kom tillbaka i slutet av mars. Tyvärr blev det fel eftersom det saknades bindestreck i hans tilltalsnamn. Meddelade nog om det men ännu har det inte blivit åtgärdat. Dessutom är stenen fortfarande svängd åt fel håll.
När jag nu har tänt ljus eller fört blommor har det varje gång känts så fel. Lägger jag ljusen på det ställe där jag alltid har lagt dem så är mammas gravsten svängd med ryggen emot mig. Jag vill ju att ljuset ska vara vid mammas namn och att gravstenen ska vara svängd mot hennes grav och inte med ryggen emot....
Stenen är dessutom så tung att man inte får flyttat den utan hjälpmedel. Så här inför morsdagen måste jag nog säga att det stör mig enormt mycket att stenen är felsvängd även om den ännu inte är på den plats den ska vara tillsammans med de andra delarna.
Nu är mammas ros på baksidan av stenen... :-( :-( :-( :-( :-(
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
9.5.2008 17:03:39Sommarshopping
Jag undrar just hur många gånger jag kommer att åka till Kelviå och shoppa i sommar. Förhoppningsvis många gånger. Det är så roligt att se hur saker och ting ser ut i verkligheten. Oftast köper jag nåt jag absolut inte har tänkt mig när jag bara sett det på bild.
Vad ska jag då handla, jo SCRAPBOOKINGSAKER förstås. Heinikka öppnar butik. Jag blev så glad igår när jag surfade på hennes sidor. Jag måste nog medge, jag är åtminstone varannan dag både där och på Hobbyrummets sidor för att se vad jag skulle vilja ha.
Det kommer väl lite semesterpengar i sommar som jag får sätta sprätt på.
Nyckelord: scrapbooking
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
8.5.2008 22:24:23introducerat scrapbooking
är vad jag har gjort ikväll. I vår norra grannkommun var det en grupp ungdomar som skulle ha en gemensam övernattning vid en lokal. Deras ledare kontaktade mig och frågade om jag ville komma och introducera scrapbooking för dessa 13 ungdomar. Jag tackade ja och ikväll tog jag lite grejer med mig och begav mig norrut.

Efter att jag berättat vad scrapbooking handlar om och visat lite exempel och berättat hur man till exempel kan göra så var det ungdomarnas tur att sätta igång och scrappa. De var riktigt ivriga och var och en scrappade en LO i sin egen stil. Jag hade med mig mina stansverktyg och där var det kö hela tiden. Jag blev riktigt imponerad av vilka fina LO:n ungdomarna åstadkom. En fin blomma fick jag även som tack för besöket.
Nyckelord: scrapbooking
Anmäl detta inlägg
Kommentera (3)
Tipsa en vän
6.5.2008 22:12:14hemma
efter en trevlig kväll tillsammans med andra bloggare. På min första bloggträff i vintras kände jag bara någon enstaka bloggare, eller rättare sagt kände igen. Denna gången var det ideligen bekanta ansikten och flera som jag känner bra. Ett enda nytt ansikte fanns det men med uteslutningsmetoden var det enkelt att lista ut vilken bloggare det tillhörde.
Lillagumman skulle promt med och efter en förklaring om att vi bara kommer att sitta och prata och kanske dricka något var ändå hennes intresse för bloggträffen så pass stort att hon var villig att avstå från Bolibompa till förmån för bloggträffen.
Det gick nog riktigt bra att ha henne med. Till en början skulle ju hon förstås stå och klänga på mig och "bärg se". Men så småningom gick det an att börja måla i den medtagna målarboken.
Karamelen hittade ett nytt hem hos Jolly och vi får hoppas att den blir ordentligt uppfostrad. Lite bråkigs tendenser hade den med lillagumman och Lis-Mari. Gästboken signerades, eller rättare sagt Gretas gips fick lite namnteckningar.
Ser redan fram emot nästa gång det ordnas bloggträff här i trakten. Var skulle det månne kunna vara, kanske Hästöskatan i sommar?!?!
Nyckelord: bloggträff
Anmäl detta inlägg
Kommentera (6)
Tipsa en vän
5.5.2008 22:25:06Lappliiso å pissmyyrona
To en avstickar ti kokkola baket arbeiti. Te råka ja si en lappliiso som just hadd lagt en lapp på en bil å sto o me kameratilifon i hande å to kort åv biiln. He e no fösta gango ja siir na toki. Kanstsi he e et nyi arbeitsreidskap fö lappliisona ti kuna beviis at di ha skriva bööter på räätta sätti.
Saan fo ja ti agrimarket å söök na dundermidicin moot pissmyyrona. Vi verkar ti vaar ännu meir invadera åv döm i år. He finns en stooran pissmöursstack en beta in i skooji å ti verkar ti bara vila gaa över våår gååsplaan å vi plattona. Flicko miin e liiti rädd fö döm å fö na daa saan byrja o gallskrik i biln. Fösst troodd ja e va na ritti allvarlit men saan visa e se at ho hadd en piissmyyro påå se.
Va har ni fö midicin mot myyrona?????
Anmäl detta inlägg
Kommentera (3)
Tipsa en vän
5.5.2008 13:44:11Du kommer väl
Till Maggis vid Emetsjön imorron kväll klockan 19!!!!
Trevlig samvaro med andra bloggare!!!
Tack Greta som ställer till!!!
Får lillagumman som hon vill så kommer även hon, men vi får se...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
4.5.2008 11:33:35Jag är väl annorlunda
Nog för att jag tycker att det är vackert väder för tillfället. Våren och hösten har de bästa soliga dagarna. MEN, jag tycker inte om när det är varmt. Då vill jag bara ha luftkonditionering och krypa ihop inomhus och pyssla med mitt eller läsa en bra bok.
Jag tycker att förra sommaren var en underbar sommar. Minns med fasa ännu sommaren när jag väntade lillagumman, varm, kvavt och otäckt soligt och torrt väder. Inget jag vill uppleva på nytt.
Som tur är så har huset jag bor i ännu inte blivit uppvärmt av det varma vädret. Vi har ingen luftkonditionering i detta 50-talshus utan vår luftkonditionering består av att öppna fönster i alla rum i huset. Tyvärr hjälper det ju inte de sommarperioder när det är varmt och kvavt dygnet runt, än värre är det ju när det är vindstilla.
Kanske det är därför som jag nu sitter här i mitt vindsrum och bloggar och scrappar. Än så länge går det an, värre blir det här under plåttaket till sommaren. Usch då, det hade jag ju inte tänkt på tidigare, kanske jag borde flytta mitt hobbyrum ner till källaren.
Veckoslutets scrapsaldo är än så länge fyra LO:n.
Nyckelord: lo
Anmäl detta inlägg
Kommentera (5)
Tipsa en vän
3.5.2008 12:45:05Scraputmaningen gjord till den första finska utmaningsbloggen
Inspiroidu inspirerade mig till denna LO. Nu blir det väl att söka sig ut i det vackra vädret trots att det är National Scrapbooking Day idag.
111111 närmar sig...vem???
Nyckelord: lo
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
3.5.2008 10:13:58skisser försvinner
Detta veckoslut försvinner det en del av de dagliga scrapskisser som stickers´n´fun har haft på sin hemsida. Alla som är från mars 2006 och tidigare ska bort. Jag har åtminstone sparat dem på datorn för jag tycker om att titta på deras skisser när jag ska scrappa och har scrapblock.
Nyckelord: scrapbooking
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
2.5.2008 22:05:12national scrapbooking day
Vet ni om att det är National Scrapbooking Day imorron lördag 3.5!!!
How much do you know about National Scrapbooking Day? It was started in 1994 by the well-known album company Creative Memories. and is celebrated on the first Saturday each May. Thank you Creative Memories for giving us a day for our favorite hobby!
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
2.5.2008 18:41:31Daggmaskplockning
Tidigt i morse ville lillagumman ut och cykla. Det var nog bara att följa med. Det är egentligen först den här veckan hon har börjat cykla igen. Det har inte gått att cykla så bra här hemma och det är fortsättningsvis lerigt på halva gårdsplanen. Snö har vi också kvar vid föusväggen där det är i lä och solen inte slipper fram.

Efter en stunds cyklande blev det tvärstopp när hon märkte att det kröp en massa daggmaskar på marken. Hon ville plocka dem så vi hämtade en låda. Till en början var det nog jag som fick plocka för hon var jätterädd för dem. Så småningom vande hon sig med deras sprattlande så att hon klarade av att plocka dem själva. Nu har vi alltså en liten mängd daggmaskar som man egentligen borde pröva att meta med. Finns det tips på bra metningsplatser i närheten av krombi???
Anmäl detta inlägg
Kommentera (3)
Tipsa en vän
1.5.2008 11:41:18etthundraelvatusenetthundraelva
717 sidladdningar kvar till det konstiga talet 111111. Vem hälsar på som aldrig tidigare kommenterat eller som inte ryckt mig i ärmen och berättat att du läser. Vore skoj att få reda på om det är nån jag känner, är bekant med, via hobbyn, via släkten, via jobbet...................
Alltså, du som ej tidigare kommenterat: lämna en kommentar eller ryck mig i ärmen.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (5)
Tipsa en vän
1.5.2008 11:24:19....................
Får se vad det blir av denna dag. Humöret är i botten. Näsan är täppt. Solen skiner. Det blåser. Hunden blev just sur när den blev utkörd i hagen. Katten är och jagar. Lillagumman ser på video.....................
Åtminstone ska vi inviga lösglassäsongen idag. Men nog var glassen godare förr..............
Anmäl detta inlägg
Kommentera (7)

Inga kommentarer: