tisdag 29 juni 2010

augusti 2008

31.8.2008 22:16:22Dit for det...
...alltså trädet.
Lillagumman tyckte nog det såg skojigt ut när mamma satt i traktorn och drog i trädet med ett rep mellan trädet och traktorn. Allt måste ju göras för att inte trädet skulle falla åt fel håll.
Nu ser man bra ut genom vardagsrumsfönstret och inte behöver vi oroa oss för att telefonledningen ska gå av när det blåser och grenarna tar tag i den.
Ja, och så har jag klippt gräsmattan också...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (3)
Tipsa en vän
30.8.2008 22:30:43Kväll...
Spännande, skönt att få hålla mammas hand till en början...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
30.8.2008 21:37:52Det bildas en kö
De senaste dagarna har det varit kö till datorn. Den dator som jag brukar använda mest kraschade förstås för nån dag sedan. Vet ej ännu om det kommer nåt liv i den eller inte. Jag måste nog säga att det har varit mycket strul med den. Den är inte ens två år och har redan kraschat två gånger.
Förra gången gick det ju att få den fixad, återstår att se hur det blir denna gång. Som tur är hade jag bränt alla videon och bilder fram till slutet av juli. Det är endast några veckor som saknas som jag inte har på kameran eller på CD. Som tur är har jag nog framkallat de flesta fotona från mellanperioden.
Måste nog ta mig själv i kragen och skaffa mig den där externa hårddisken att förvara mina foton och videon på.
Har suttit och uppdaterat RSS på husets andra dator, jag tycker ju det är så enkelt att gå via RSS och läsa nya blogginlägg. Konstigt att den dator som bara var hälften så dyr som den första har funktionerat dubbelt bättre...
Är det månne så att HP är ett skitmärke... inte vet jag...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (3)
Tipsa en vän
28.8.2008 22:52:38Bloggutlottning... 150000
Jag har på många andra bloggar (mest på blogspotbloggar) sett att bloggare ibland ordnat lotterier och det tänker jag göra nu också. Bland alla dem som kommenterar detta inlägg, alltså precis endast bara detta inlägg, kommer jag att ordna ett lotteri när mina sidladdningar överskrider 150000.
Det är ju en stund till dess men den här gången vill jag verkligen vara ut i god tid så att så många som möjligt hinner kommentera. Kommentarer som inkommer efter att 150000 passerat och jag märkt det deltar inte i lotteriet...
Vad jag lottar ut har jag ingen aning om ännu.
Alltså, du som läser mig, kommentera och delta i lotteriet och ge gärna förslag på vad vinsten skulle kunna vara...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (51)
Tipsa en vän
28.8.2008 18:14:42POST!!!
Mina foton kom på posten idag. dessutom kom clear stamps som jag beställt från USA. Detta är en riktig lyxdag...
Lillagumman blev nog ganska till sig över fotot i Jeppis.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (9)
Tipsa en vän
27.8.2008 21:45:40Är vi inte värda mer än så här....
Med stora förväntningar var det nog många från min arbetskommun som drog iväg på personalens eftermiddag. Förväntningar om att maten skulle vara lika god som den alltid varit de tidigare åren. Sist det begav sig för två år sedan hade vi grisfilé och lax som varmrätt. Gott gott...
Vi var nog många som hade sett fram emot att i synnerhet få äta lax. Kommunen ifråga bjuder nämligen sina anställda på maten vid den egna holmen med restaurang.... alltså vid sjön... med fisk i.... alltså observera en "RESTAURANG"????
Dom om våran förvåning när maten hämtades. Salladsbordet var helt ok, men varmrätten... alltså USLIGT... färdigköpta mjöliga köttbullar lite uppiffade med tomatsåsliknande röra... Det blev nog många besvikna blickar och jag måste tillstå att från min sida kom det även besvikna kommnetarer. Men det tror jag inte att jag är ensam om.
Måste nog konstatera att ibland är nog gräset mycket grönare på andra sidan staketet....
Trots allt var det ändå värt att delta för det underbara sällskapets skull. Visst borde man umgås lite oftare med sina jobbarkompisar på ett mera privat sätt ibland. Det är så roligt att "munhuggas" lite och skratta i mängd och massor. Vi har för tillfället ett väldigt skojfriskt och glatt gäng som det är så roligt att jobba med...
Efter maten tog vi en liten rundtur vid vandringsleden och vissa modiga vågade sig även upp i utkikstornet. Undertecknad med tillhörande höjdskräck stannade självklart på marken. Lite simning pratades det också om...
Hemfärden påbörjades såklart med båt... både med en stor och med en liten och den lilla båten hade nog rätt så bråttom till bryggan medan vi i den stora båten hade en mera sävlig fart.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (3)
Tipsa en vän
27.8.2008 20:50:53härlig blogg
har Wolmer startat om hurudan mat hon skickar med sin dotter till skolan...
Läs själva... ser så underbart gott ut i motsats till hur skolmaten ser ut.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
25.8.2008 16:37:35Jag passar på nu...
... när det är 9 cent per foto vid Ifolor. Sista dagen idag för denna gång. Häller som bäst på och sänder iväg 160 foton...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (7)
Tipsa en vän
24.8.2008 22:57:44Det kom blod på glassen
och vi trodde till först att magen fått ta emot lite extra... men sedan hittade vi den i glassen. Nu är tanden i glaset och väntar på att tandfén ska hämta den inatt.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (6)
Tipsa en vän
24.8.2008 10:46:01Det blev lite scrappande i väntan på ÖT...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
24.8.2008 09:37:52NU vill jag
läsa ÖT, men ingen tidning har kommit ännu.
Har väntat sedan kl 7....
Kanske det är bäst att scrappa lite, eller åtminstone uppdatera scrapbloggen med den sjuttonde inspiroidu-utmaningen som gjordes redan i fredags, men som ännu ej fotats....
Senare idag blir det kanske färgglada tanter vid Tolvmansgården....
Och ja... det är jag och mamma på presentationsbilden jag har för tillfället... sådär i början av 70-talet nån gång... "rund och go" redan då... :-)
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
23.8.2008 22:01:27Sång hela vägen till Nyykaabi...
... blev det sång för lillagumman och mig. Vi turades om att välja sånger att sjunga. Ända sedan hon var liten har vi sjungit i bilen. När hon var baby sjöng både gubbi och jag för henne. Sedan hon blev så stor att hon själv kunde sjunga så har vi sjungit tillsammans.
Jag är uppväxt med sång i bilen. Som jag kommer ihåg det så sjöng jag och syrran mycket i bilen. En regel hade mamma och pappa dock, och det var att vi inte fick vissla i bilen... men sång det tyckte de om.
Juthbackamarknaden besöktes alltså. Jag verkade även som försäljare och fick till och med sålt ett litet föremål (alltså så länge syrran sprang på ett ärende). Lillagumman tyckte nog att vi gick omkring alldeles för länge. Och inte fick hon köpa vad som helst heller, nåja... en leksakshäst kom hon nog hem med. Själv inhandlade jag endast en börs åt mig själv och två korvar åt syrran.
Roligt att träffa bekantingar att prata med, men lillagumman tyckte inte alls samma som mig...
Förra årets marknad dök även upp i tankarna... då sa pappa att han skulle kunna slå sig ihop med syrran i år och bli försäljare tillsammans med henne. Det tror jag nog att han skulle ha gjort också.... :-(
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
22.8.2008 19:47:51bra... men det saknas nåt...
Bra att man får välja om man vill ta emot oregistrerade kommentarer eller inte. Nu har jag kommenterat på lite olika bloggar och nu märker jag att det är något jag inte gillar med detta system. Jag gillar inte att bloggadressen saknas när kommentaren har sparats. Kanske det syns hos e-postmeddelandet bloggaren får, men det borde synas i kommentarsrutan också.
Jag har ett sådant namn som flera använder vilket leder till att misstag kan ske. Det skulle det inte göra om bloggadressen syntes.
Betyder detta att jag ännu en gång borde ändra på det sätt som jag kommenterar. Till först använde jag Malena Molin, sedan när registreringen kom och bloggadressen började synas så övergick jag till att använda endast Lena, för så syntes det ju att det var Malena Molin - Lena som kommenterat. Nån gång har jag kommenterat med Lena "Malena Molin". Är det månne detta som jag ska använda i fortsättningen så att jag inte blandas ihop med någon annan Lena???
Alltså, nu får jag nog ta mig en funderare om jag vill använda den fria kommenteringen. Väljer jag den så får jag tydligen ingen bloggadress i kommenteringen... Har jag kvar registreringen så syns bloggadressen... Vilket jag ju vill att det ska göra...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (5)
Tipsa en vän
21.8.2008 20:19:29ringar och tårta och kläder och älgar...
Idag har det tydligen pratas om olympiska spel i förskolan för lillagumman ville titta på tävlingarna som hålls i Kina. Jag har dessutom fått förklarat för mig hur den kinesiska flaggan och de olympiska ringarna ser ut. Ringarna ser nästan ut som musse Pigg även om han inte har så många öron. :-)
Idag har vi även hunnit med en Jeppisresa för lillagummans faffa har den äran att fylla år idag. Så idag har jag faktist ätit tårta. Snåltanden tog överhand över förståndet...
Gårdagen var riktigt skoj för jag hade bjudit in till party med kläder som bland annat hade noshörningar och geishor på sig. Alla kommuner i norra svenska Österbotten var representerade. Speciellt roligt var det att min kompis som flyttat tillbaka från Norge och en vårdledig jobbarkompis hittade hit.
Idag har även min hund haft jätteroligt i skogen. Gissa om han var hungrig när hans jaktkamrater kom hem med honom. Jag ringde nog upp honom mitt på dan och hörde hur roligt han hade med älgarna.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
19.8.2008 22:42:22det är väl höst...
men ändå lite sommar kvar...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (4)
Tipsa en vän
18.8.2008 22:39:30för sista gången i år...
tog jag fram högtryckstvätten för en omgång med mina mattor. Jag hade de sista mattorna iblöt med lagom mängd tallsåpa sedan igår. Tänkte redan att jag skulle bli tvungen att tvätta mattorna i regnväder, men lagom till kvällen så klarnade himlen upp och jag såg till och med en skymt av solen.
Det verkar som om arbetsivern har gripit mig även här hemma... har fått mera gjort denna vecka än jag fått på en hel sommarmånad.
Nå, imorron får jag ta det lugnt och njuta av fotvård i Jeussen...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (3)
Tipsa en vän
17.8.2008 22:04:28maffiamöte...
Det låter som om det var skojigt i Vasa ikväll.
Synd att man inte var där, hade säkert träffat många härliga bloggare...
Jag som älskar bloggträffar...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
17.8.2008 11:21:03tjugonde augusti-planerna ändrades men ännu håller planerna för den tjugoförsta augusti
Hej och hå, det blir aldrig som man planerat. Men egentligen blev det bara bättre. Hund-gps:n var ju kollad och klar att börja använda morgonen den tjugonde augusti. Men nu får vi nog hålla den på hyllan ett tag till. Elza har nämligen börjat löpa. Men lika bra att hon löper nu och inte hade hunnit vara ut och jaga någon vecka. Då hade det säkeet varit en väldigt missnöjd hund. Det är väl som att få bita en liten bit av en jättegod chokladplatta och sedan inte få mera...
Putti däremot ska väl nog få fara ut den tjugoförsta augusti. Det ska nog bli spännande att se hur han reagerar. Damen som ska jaga med honom kommer och pappas jaktkompis som även tidigare varit ut med Putti och jagat kommer. Dessutom menar sig gubbi också med. Jag får väl sitta på jobbet och under pauser ringa och höra om det hör någon jakt.
MEN... min bästa skogsväg har just blivit dikad och nu ligger det en bom vid diket... ouppsatt...det är ju så att man blir frustrerad. Ska man inte få åka längs med den vägen nåmera nu heller. Men jag tror nog att jag inte är enda som blir besviken i så fall, för det är ju nog många andra som vallfärdar dit med bilen också....
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
15.8.2008 23:43:38Lillagumman och Lena tackar för en trevlig 2-årsfest
Tack alla! Det var skoj. Och maten var god. Några nya ansikten har jag fått men de flesta kände jag nog igen sedan tidigare. Lillagumman tyckte det var så skojigt att leka med sina kompisar som hon kallade dem. Vad roligt att se hur snabbt barn blir kompisar. Får nu se vad Maggi hittar på sen...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (9)
Tipsa en vän
15.8.2008 07:29:45gomorron
Här rullar dagarna på allt snabbare...
Igår tillbringades 12½ timme på jobbet, men idag blir det nog snabbare hemfärd om jag ska hinna hem via Krombi och hämta lillagumman innan det bär av till Jeppis och bloggens 2-årsjubileum. Det ska bli roligt!
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
13.8.2008 20:49:22onsdag mitt i veckan
Dagarna går så snabbt fram. Idag har jag varit ganska lat här hemma. Maten (en gryta med paprika, skinka och squash med creme fraiche) gjorde jag nog. Sedan försvann gubbi ut igen och inte har han kommit in ännu. Han håller bara på och målar. Nu håller han på med fönsterbågarna...
Själv har jag scrappat för första gången på tio dagar. Måste ju göra en LO innan nästa inspiroiduutmaning kommer på fredag.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
12.8.2008 22:32:15Jag borde gå och sova...
men nu är det ju spännande tider...på bloggen... många är här och bara väntar...
Trött är jag efter två instensiva jobbdagar bakom. Jag träffade mina jobbarkompisar idag och det var jätteroligt att se dem. Imorron hinner vi kanske ta det lite lugnt och sitta ner och umgås mera.
Lillagummans andra förskoledag gick nog bra, och idag stannade bussen på rätt sida av vägen. Igår var det nämligen lite stökigt med bussen när den stannade på fel sida av vägen och hon inte var förberedd på den saken eftersom jag inte hade pratat om det eftersom jag trodde att hon skulle stiga av på rätt sida. Men högstadiet hade slutat samtidigt vilket ledde till att bussturerna ändrade.
Ikväll har jag även motionerat min gråhund, samt målat lite på fähuset.
Dessutom har jag bra flyt med GI/LCHF för tillfället :-)
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
10.8.2008 18:52:31Min dag
-bakat tre satser kakor i herremans smak
-tvättat åtminstone 10 mattor
-ugnsfisk till lunch
-gjort polarbröd inspirerad av Svea, som blir varma smörgåsar till kvällen
-tvättat gardiner
-gråtit över fotona och filmklippen i pappas GPS-telefon som gubbi tog fram för att kolla igenom inför jaktsäsongen
-duschat lillagumman
-plockat ihop regnkläder och sånt som lillagumman ska ha till förskolan
-suttit vid datorn och färdigställt veckoplaneringarna till jobbet
Anmäl detta inlägg
Kommentera (4)
Tipsa en vän
10.8.2008 11:35:51Tack Mollalena för mellanmålstipset!
Idag och igår har jag prövat ditt recept med turkisk yoghurt och kardemumma. Igår hade jag en skvätt grädde i och idag utan. Det smakar nog jättegott. Jag brukar inte tycka om alltför mycket kardemumma när jag bakar, men här tycker jag att kardemummasmaken får vara stark. Ännu har jag den goda kardemummasmaken kvar i munnen, så njutningen fortskrider även om det är en bra stund sedan jag åt mellanmål.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
9.8.2008 21:43:20Intensiv lördag
med:
-stadsresa med inköp av sockelfärg, brun och röd
-ljudligt mottagande av lillagumman vid hemkomsten: -mamma, mamma, en tand är lös (för första gången, ååå vad hon väntat)
-tvättmaskinen har snurrat tre gånger
-ihopskruvning av min nya högtryckstvätt
-tvättning av plastmattor
-lillagumman på 5-årskalas
-försäljning av smacko
-gubbi har målat hela dagen, ännu en gång...
-jag har målat lite
-läst färdigt en bok
-läst för lillagumman
-och nu då bloggning på gång...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
8.8.2008 12:47:04mera medicin
Den förra antibiotikakuren är slut men trycket i bihålorna har bara blivit värre, det känns som om nån skulle stå och trycka mig över vänstra ögat hela tiden. Efter en tur till Terjärv har jag nu ännu starkare antibiotika på gång...
Ja, och ögonläkartid har jag först om två veckor, nästan alla var atingen fullbokade eller på semeseter. Situationen var värre i Kokkola så denna gång fick det bli en ögonläkare i Jeppis som får besök...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
6.8.2008 17:55:06LCHF-inspirerad av Gitta
Blev så inspirerad av Gittas LCHF-inlägg att jag började redigera mina matlänkar och även satte in några nya LCHF-bloggar...
Förresten så kokar jag bara potatis och makaroner och tar upp fruset bröd endast åt lillagumman sedan några veckor tillbaka...
Det som det äts mest av i detta hushåll nu verkar vara kål. Strimlad vitkål i en stor bunke. Kanske 1½ kålhuvud strimlas och sedan tillsätts en blandning på 3 dl vatten, 1 dl olivolja, 1 dl äppelvinäger och 1 tsk salt. Blandas och sedan in i kylen där det står sig hela veckan. Inget socker i min dressing inte.
Själv föredrar jag coleslaw enligt SSS:
Han blandar 1 msk fransk senap, 1 skvätt citronsaft, 1 dl creme fraiche, 1 dl majonäs och rikligt med svartpeppar. Sedan hackar han en lök och finstrimlar så mycket vitkål som går ner. SS vill ha sin coleslaw ganska smetig. Sedan gäller det att ju mer övervikt desto mindre coleslaw ska man äta som tillbehör. Men idag åt jag jättemycket för det var så gott tillsammans med mitt broilerlår.
Anmäl detta inlägg
Kommentera (7)
Tipsa en vän
6.8.2008 13:26:30ett totalt omotiverat inlägg
Var till stan idag igen för att köpa mera rödfärg. På vägarna dyker det upp många olika fordon. Eftersom jag i slutet av 90-talet satt ganska mycket i en långtradare har jag även en viss favorit bland dem.
Jag är inte som gubbi som tittar vilken modell och sånt det är, utan jag tittar på utseendet. Nämligen bestämt på färgerna.

Min favorit har sedan länge varit en transportfirma vid namn Mäkelä från Kannus (tror jag det var). Jag tycker det ser så snyggt ut med deras blått och gräddvitt... förutsatt alltså att bilen är rätt så ren...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
4.8.2008 20:52:34Postdags
Idag kom det mycket skojigt i postlådan.
Där fanns lite hjärt- och stjärnpunchinella som jag beställt av Taavanainen. Sedan kom Slöjddetaljer och jösses så många sidor med scrapbookingmaterial det finns i år... det har nog ökat mycket om man jämför med ifjol.
Sedan kom mitt paket med två scrapbookingböcker från AdLibris. den ena boken ska jag dock skicka tillbaka för den motsvarade inte mina förväntningar och handlar egentligen inte så mycket om scrapbooking på det sätt jag håller på med.
För första gången besökte jag kvällstorget i Jeppis... fick en kram av pärlemorsan och lillagumman fick en Shrek och en smurffilm som rullar som bäst. Ja, shopping inför förskolstarten hann jag med också...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (1)
Tipsa en vän
3.8.2008 17:03:25nostalgi och hobby med förhinder samt hundgrubblerier
Jag minns när vi var små och hade vår gula Fiat... då blev det nån gång en svängom längs med härliga skogsvägar... en gång började bilen koka och pappa fick ta vatten ur ett dike.
Gubbi tycker om att röra sig längs med skogsvägar och ibland far vi hela familjen på en skogsrunda...
Men det är inte alltid så roligt... ibland har man tänkt ta en viss väg och så när man kommer fram till vägens början så får man se att den är igenbommad... Jag åtminstone, har ingen förståelse för att man bommar igen skogsvägar... Den enda gången jag anser det vara nödvändigt är när det är menföre och vägen är ofarbar eller riskerar att förstöras.
Men så här mitt i sommaren med torra vägar finns det ingen orsak med bommar... är det månne ett försök att hemlighålla speciella bär och svampställen... det var den allemansrätten det... KOM BARA INTE HIT!!!
Vissa av de igenbommade områdena är bra jaktmarker, men konstigt nog tycks det bara vara när älgjakten börjar som bommarna plötsligt öppnas... det är som om det skulle vara skillnad på jägare och jägare...
En småviltsjägare gör sig alltså icke besvär... trots att det ibland är de bästa jaktmarkerna som är igenbommade. För min del tycker jag att de bästa jaktmarkerna är sådana som finns långt bort från trafikerade vägar och tågbanor och farliga vattendrag.
Tyvärr är det så att det lurar stora faror för en bra jakthund, ju bättre jakthund, desto större risk att hunden inte blir så gammal. Vår första stövare dog under jakt. En förbannad bildåre körde på den och lämnade den sedan döende på vägen. UTAN ATT STANNA...
Det var andra bilister som stannade och tittade på telefonnumret på hundhalsbandet och ringde och meddelade att hunden låg och flämtade på vägen. Detta var på den tiden när gubbi hade hundpejl och inte GPS och den enda gången han glömt hem sin telefon.
Den gången var lillagumman nästan 2½ år, snabbt fick jag på henne kläderna och for den lilla biten med bilen dit olyckan hade skett, men då hade nog hunden redan farit till hundhimlen... ja, då var det inte skoj. En av de andra bilisterna som stannat var en polis på ledigt. Han tyckte att vi skulle anmäla detta till polisen, men det gjorde vi inte.
Men fortfarande hoppas jag att den bilist som körde på hunden fick en jättebuckla på sin bil... jag klandrar inte bilisten för att hunden blev påkörd. En hund som jagar ser nog inte nån bil som kommer utan hunden har nog bara näsan i spåren av sitt byte. Men jag klandrar hundmördaren för att han/hon inte stannade kvar utan tillät hunden att ligga kvar döende på vägen. Det anser jag vara oförlåtligt djurplågeri!!!
Det var alltså slutet på gubbis första hund, den blev begravd här hemma bakom föusi, gubbi ringde hit en bobcat så att vi fick en grav i den frusna marken. En halv vecka senare var vi och tittade på en stövarvalp och en och en halv vecka senare hade vi hämtat hem stövarvalpen...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (2)
Tipsa en vän
2.8.2008 08:44:48gomorron...
Solen skiner men natten har varit kall. Fem grader var det i morse när gubbi for till arbetet vid halv sex.
Idag blir det målning igen efter en vilodag. Men etersom det är helg blir det inga arbetsgubbar på taket så stövaren får ta det lite lugnare idag när hon inte behöver börja skälla på alla konstiga ljud.
En vecka och en dag kvar innan förskolan börjar. Vi har en flicka som ser fram emot det, så att hon kan få träffa sina lekkompisar... men att börja komma hem med bussen ibland är nog nånting som verkar skrämmande...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (3)
Tipsa en vän
1.8.2008 22:18:55Varför måste vi få vår hörsel förstörd när vi besöker en biograf...???
Ikväll var vi hela familjen på bio och såg på Kung Fu Panda. Lillagumman tyckte nog om den och själv kom jag på mig själv flera gånger när jag satt och gapskrattade...
Men denna fruktansvärda volym på ljudet. Gubbi som annars behöver ha ljudet högt klagade också...
Jag satt nog flera gånger med händerna för öronen för att dämpa ljudet. Borde man skaffa sig öronproppar för att kunna fara på bio utan att få hörselskador...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (4)
Tipsa en vän
1.8.2008 22:14:06Borta
Nu verkar det funger bättre med bloggen, men alla kommentarer till förra inlägget har ännu inte kommit fram till min e-post...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (0)
Tipsa en vän
1.8.2008 09:09:47he gar trögt
Bloggen vill inte riktigt med mig. Igår var det riktigt trögt och idag är det aningen bättre, är det bara för mig det kråtar, eller har andra samma problem...
Anmäl detta inlägg
Kommentera (6)

Inga kommentarer: