söndag 4 juli 2010

Sommarvärme är inte min grej

Hetta utomhus... och Foreca lovar tyvärr likadant väder den kommande veckan. Jag kan verkligen inte med hetta. Jag blir "knaro" och har svårt att sova. Jag brukar tycka det är bra att vi inte har alltför många dagar med hetta i detta land, men det är inte så skoj när de dagarna inträffar. Borde väl skrapa ihop lite pengar någonstansifrån och installera en luftvärmepump... men det är ju också en hel vetenskap att sätta sig in i... Har nån goda råd om apparater, priser, leverantörer och egna erfarenheter så dela gärna med er.

Det värsta med värme är att när man väl klätt av sig alla kläder man har så kan man inte klä av sig mera. Vid kyla kan man alltid klä på sig mera även om det kan ta en liten stund innan värmen infinner sig. Alla gånger jag har varit rejält genomfrusen har jag genom att klä på mig mera lyckats återfå värmen. Ja, alla utom en gång förstås. Det var den gången jag låg på operationsbordet och just hade blivt snittad. Den gången började jag frysa så att hela jag skakade och det hjälpte inte ens med värmefiltar... men jag tror att den reaktionen hade att göra med bedövningen jag fick i samband med kejsarsnittet.

Dagens medel mot hetta har varit simning i grusgräv, dopp i poolen och kalla duschar... får väl fortsätta så veckan ut...

Inga kommentarer: