fredag 30 juli 2010

Sköna svalkande vindar är bra

… men inte stormande vindar en tidig morgon. Först fick jag inte sova för att jag hade så varmt och när jag äntligen beskådat den underbara månen och väl fått sömn på madrassen i vardagsrummet under fläkten så var det dags igen. Stormvindar som smällde i de öppna fönstren och blåste ner myggnäten … träden såg ibland ut som om de stod i 45 graders vinkel…

Jag var förstås den enda som vakade… Lillagumman hade redan tidigt ockuperat min plats i sängen och där sov hon så sött fastän det stormade och åskade. Första åsknatten denna vecka som hon hållits sovande.

Det tog flera timmar innan jag fick fatt i sömnen igen och nu får jag nog medge att fastän klockan snart är 12 så har jag inte orkat gå ut för att se om den hårda vinden har ställt till med mera än att den flyttat på lite kläder, utemöbler och leksaker… Inga träd har fallit enligt vad jag ser ut genom fönstren. Ingen sån rapport av gubbi som just kom hem heller. Kaninburens lösa tak har i alla fall blåst omkull och ena lillagummans crocs som var på trappan är nu ute vid vägen…

Men vi har i alla fall lite bättre väder än igår…

Inga kommentarer: