torsdag 1 juli 2010

Första juli

har varit intensiv. Lillagummans kusin och jag har rundat många kommuner idag. Först förde vi lillagumman till hennes simskola innan vi begav oss till staden i norr på en handlasrundo. Sedan blev det dags för bolagsstämma i kustkommunen mellan städerna in norr och söder innan vi for och inhandlade middagsmaten i staden i söder. Ja, kusinens hemkommun körde vi också igenom på väg hem.

Hemgjord jordgubbsglass med jordgubbar smakade gott till efterrätt.

Idag är det ju då första dagen av nyaste bloggen.fi. Måste nog bara medge att mitt förtroende för bloggen.fi är rätt så obefintligt för tillfället. Förstörelsen av åtta månaders bloggande är inget som är lätt att glömma. Nog för att den nya bloggen verkar mycket bättre än den som försvann... men... jag tror jag parallellbloggar tills vidare...

På så sätt borde jag ju åtminstone ha mina egna tankar, funderingar och dagboksanteckningar sparade på två ställen. Jag förstår mig inte alls på hur jag ska spara min blogg så att alla inlägg och kommentarer sparas... tycker egentligen det är ganska fult och elakt av sådana som nästan rent ut sagt eller skrivit att man får skylla sig själv om man inte har sparat den egna bloggen...

För vissa är redan bloggandet i sig självt ett stort steg... att sedan förstå hur man ska spara den... ja, jag har i alla fall inga sådana datakunskaper... tur för sådana som kan då och skit för oss andra som ingenting kan om sånt ... eller nåt liknande...

Inga kommentarer: