måndag 26 juli 2010

Åska

inatt…

som gjorde att lillagumman vaknade och kom i mammas och pappas säng… lite snyftande till först. Sedan satt vi en stund och tittade ut genom fönstret. En ordentlig blixt såg jag på himlen… resten såg jag bara ljusskenet av. Tre ordentliga smällar riktigt nära oss, resten på ett lite mera betryggande avstånd. Mäktigt… men det känns som om jag skulle bli mera ängslig med åren vid tanken på att blixten skulle slå ner i vårt hus. Eftersom det var så mörkt så såg det ut som på venetziansk med alla ljusfenomen. Länge höll det på också… men skönt med regnet.

idag…

som ändå inte kom nära… i alla fall hördes det bara bullrandet av den, inga blixtar. Ynkligt med nederbörd var det också. Varmt, kvavt, tryckande, vindstilla luft… det enda som friskar upp är ett dopp i poolen eller grusgräve.

En kort shoppingtur till Jeppis mitt på dagen. Obs! inte på min begäran utan på gubbis. Lillagumman fick det som hon suktat över efter att ha sett Halpa-Halli reklamen som kom i söndags. Hon är storkonsument av Pirates of the Caribbean för tillfället och en penal suddgummi med det motivet inhandlades inför skolstarten om tre veckor. :-)

Inga kommentarer: