onsdag 14 juli 2010

Hövovärk heila dan

har jag haft. Jag konstaterar att det beror på värmen och på att jag inte får sova ordentligt. Förra natten sov jag halva natten nere i källaren. Nåt sånt har jag aldrig gjort tidigare, men eftersom utetempen var 32 och innetempen 29 så beslöt jag mig för att hämta min gamla ungdomssäng som stått ute i det gamla fähuset i flera år. Till den hämtade jag en gammal madrass jag hade på vinden.Nog fick jag sömn där efter många om och men... Vi har just tagit in hö i källaren så jag fick somna med hödoft i näsan.

När jag vaknade efter halva natten kunde jag inte somna om utan sökte mig nog till den egna sängen där jag låg och drog mig i många timmar, sådär halvsovande...

Idag tyckte jag att det var dags för en utfärdsdag eftersom solen inte sken... Efter lite övertalning hade jag nog både gubbi och lillagumman med mig i bilen. Vi for via Jolkka till Kelviå där lillagumman och jag shoppande loss vid Heinikka. Sedan for vi till Ohtakari där lillagumman simmade och jag vadade i vattnet.

Jag tror nog det blir en sväng till grusgräven ikväll också för lite simning, vi hann ju inte vara där så länge igår kväll innan det började åska. Får hoppas åskan har åskat färdigt för idag...

För man kan simma fastän man har huvudvärk...

Inga kommentarer: