fredag 27 augusti 2010

Kort arbetsdag

blev det idag för jag började min morgon vid Möcs och labben. Senare blev det röntgenavdelningen där jag fick uppleva en ultraljudsundersökning och en finnålsbiopsi. Om några veckor få jag träffa läkare och diskutera svaren på proverna. Nåja, redan vid ultraljudsundersökningen fick jag en ny diagnos att sätta till listan över sjukdomar…

Efter det fick jag äntligen fara till jobbet. Torsdagar och fredagar är jobbdagarna lite kortare, jag hade dessutom gjort undan en massa i början av veckan så att jag skulle kunna åka hemåt så fort som möjligt idag.

Väl hemma var det dags att plocka fram MI-katalogen som kom idag. Två kortkurser erbjuds i min by och jag ska anmäla mig till dem båda. Jag tycker att utbudet var bättre i min by förr. Minns att jag under ungdomsåren när jag studerade tänkte att de där kurserna vill jag delta i sen när jag är hemma… Jag saknar speciellt nån hobbykurs som skulle hålla på en hel termin. Tyvärr blev det ännu ett år med en viss besvikelse över utbudet.När ska det t.ex hållas en card-makingkurs som jag efterlyst i flera år…

Jag anser att MI-kurserna ska placeras i de olika byarna i vår avlånga kommun istället för att koncentreras till centrum. Det gör att det blir en levande landsbygd.

I går gav jag också kursförslag till Nkby arbis för jag skulle gärna se att de fick Anna Hallén som föreläsare… Hennes nya bok anlände till mig förra veckan… Idag hade jag ett mail från arbis och där man tackade för ett intressant kursförslag samt undrade hur jag kommit i kontakt med henne. Sånt tycker jag är skoj, då vet man att ens förslag har noterats.

Inga kommentarer: