lördag 21 augusti 2010

Har gjort som en massa andra...

… nämligen besökt den lyckliga staden med lillagumman. Jag tycker det blir bara mer och mer försäljare varje år. I år tyckte jag det fanns glasförsäljning överallt. Jag tittar egentligen inte på glas och sånt, men i och med att min lillasyster verkar ha blivit glasexpert och svänger sig med termer som Tynell, Still, Wirkkala, Aladin, Pomona, Grapponia… så tycker jag att jag såg sånt överallt. Men jag måste nog skryta på syrran och hennes försäljningsbord. Lika snyggt utmärkta glasgrunkor med namn och pris är det nog svårt att hitta på marknaden…

Mitt och lillagummans marknadssaldo blev tre äggkoppar, fem böcker och en sjal. Lite sura miner blev det nog över köpförbudet på dockor, hästar och mjukisdjur…

Goda pepparkakor har vi också ätit… Tack Greta!

Inga kommentarer: