tisdag 12 oktober 2010

Då… på det gamla goda 80-talet… jag älskade serien och satt som fastklistrad framför TV:n… tillika var jag ju rädd, det var ju en skrämmande serie. :-)

Idag börjar en ny version på MTV3. Tror dock inte att jag kommer att följa med serien…

Jag har ju redan haft mitt V

Hemma med dottern

oktober 12, 2010 | Leave a Comment

ännu idag. Får se om hon tillåts bli skolflicka imorron. Febern har gett sig och det enda som finns kvar är stegring. Snuvan är lite bättre men hostan är värre. Jag har alltid lika svårt att veta när jag kan tillåta henne att åka till skolan. Hon kan ju ha stegringstendenser i veckor efter att hon varit sjuk… vi har till och med flera gånger fått läkarens order att ignorera stegringen och se på det allmänna tillståndet istället. Får väl se hur hon känner sig på kvällen innan vi bestämmer oss.

Själv menar jag nog bege mig till jobbet… om jag inte blir riktigt krasslig vill det säga. När jag vaknade i morse hade jag ett rivjärn i halsen… det hjälpte inte ens med mynthon och varmt att dricka… fortfarande känner jag av rivjärnet. Inga andra symptom dock…

Idag passar jag på att fylla frysen med onödigt gott. Farmors russinkaka gräddas som bäst i ugnen. Passar bra att ta fram när jag har Lingon & Blåbär hemma hos mig om två veckor… eller när det är min kaffevecka på jobbet.

Nu börjas det…

oktober 10, 2010 | 1 Comment

…snörvel, host och feber för lillagumman. Får hoppas det går fort om.

För att underlätta tillfrisknandet har jag lovat henne råmjölkspannkaka till kvällsbit. Måste nog googla lite för det är megalänge sedan det har tillretts nån pannkaka i min ugn. Kommer inte alls ihåg ingredienser och sånt. :-)

lördaglyx

oktober 9, 2010 | 1 Comment

blev det när jag fick sätta mig till middagsbordet utan att ha behövt göra nåt själv. Gubbi rökte laxen och hans mamma gjorde resten… gissa om det var gott. Lillagumman var också nöjd för hon fick vara till simhallen med sin farbror och kompisen med mamma…

En liten egen stund på stan fick jag… träffade flera bekanta… och fick flera små trevliga pratstunder :-)

- – - – -

oktober 6, 2010 | Leave a Comment

Onsdagen förbi, mycket på jobbet nu… intensivt på många sätt…

Kvällen tillbringades vid byahemmet med LCHF-föreläsning av Leena Furubacka. 56 personer var vi :-)

Äggmuffinsen hade åtgång… recept på Merjärvbloggen och min LCHF-blogg

vid Merjärv byahem i Kronoby imorron kväll, onsdag 6.10 kl 19.oo

Mi i Kronoby står som arrangör och evenemanget torde kosta 5 €.

Själv gräddade jag en massa äggmuffins i går kväll för byahemsföreningen har kaffe och äggmuffins till salu för 2 €. VI börjar med kaffet och sen ser vi hur länge vi håller på (= hur länge vi diskuterar).

Alla är varmt välkomna till Merjärv!!!

pyjamasdag

oktober 3, 2010 | 1 Comment

har jag haft idag…

Egentligen hade jag som motto att denna dag skulle bli en helt ren pyjamasdag med inga andra kläder inblandade… men se det lyckades inte…

Först kom det ett förkläde på som skyddade pyjamasen när jag gjorde min goda LCHF-blåbärskaka, samt stekte köttet till dagens mat och för en liten stund sedan blev jag tvungen att helt slopa pyjamasen, för inte kan man ju skjutsa lillagumman till kompisens iklädd bara pyjamas när man är tvungen att komma överrens med kompisens mamma om när de två kompisarna måste skiljas…

Men nu är pyjamasen på igen och jag tänker inte ta av den, för gubbi får sköta hämtandet… :-) :-) :-)


Inga kommentarer: