fredag 1 oktober 2010

Intensiva dagar... och nätter...

Trött, trött, trött… men efter en tupplur på eftermiddagen går det an att titta på Idol. Måste för nån dag sedan fråga av kollegerna hur det egentligen går till för jag var nog totalt borta med hur det här med kval och fredagsfinal går till.

Trött är jag så här annars nu också… mycket att göra och många ställen jag borde befinna mig på… Trött är jag också för att jag hade svårt att sova när min bruksprovschampion vägrade komma hem igår kväll fastän gubbi var väldigt nära… älgarna var desto intressantare. Först i morse gav han upp, efter en hel dags och en hel natts skällande… Jag kan ju inte sova ordentligt när det blir så. Tacka vet jag den moderna tekniken när hunden hela natten var 500 meter från en väldigt trafikerad väg. När hunden gav upp och började söka sig till vägen så började larmet tjuta och gubbi fick brått att börja hämta hem hunden. Hunden var så trött så han somnade direkt på bilgolvet, det brukar han annars inte göra. Hungrig också när han inte ätit på över 1½ dygn… Hela denna dag har han legat i sin koja, enda gången jag sett honom var när jag kom hem från jobbet och han ville ha mera mat… ett hest skall och lite gnällande var det enda som hördes…

Igår blev det dessutom mycket tröstande av en gråtande lillagumma som råkade ut för något som ingen borde få uppleva. Hon var den enda i sin klass som åkte till eftis… alla andra åkte till ett födelsedagskalas, både pojkar och flickor… Orolig mamma som jag är måste jag nog slå en signal till födelsedagsbarnets föräldrar och fråga om min lillagumma gjort nåt fel när hon inte blev bjuden… Men… olyckliga omständigheter och bristande kontroll av inbjudningar gjorde att det nu blev som det blev… inte lillgummans fel. Det förklarade jag nog för henne och nog tror jag att hennes hjärna förstod, men det är ju alltid så svårt för hjärtat att förstå… Men nu lämnar vi den obehagliga upplevelsen bakom oss…

Imorron blir det jobbdag för både mig och gubbi… så lillagumman är förd till Jeppis och fammos för övernattning… Och nu har Barda börjat igen så hennes fredagskvällar är räddade. :-)

Inga kommentarer: