lördag 22 januari 2011

Jan
19
Idag anser jag mig vara lycklig…

januari 19, 2011 | 1 Comment

Det tycker jag jag har rätt att vara när jag jämför mig med vissa andra personer.

I morse var det bara att gå till bilen och starta och köra till jobbet. Det hade kommit ca 5 cm snö här vid oss. När jag jämför med andra jobbarkompisar som fått 40 cm snö inatt så tycker jag nog att jag hade det bra.

Idag var jag också och läste ut de två Idol-konsertbiljetter som jag reserverade vid Jakobstads musik i måndags… Jag kom och löste ut dem vid tretiden och då var det en liten kö. Många före mig i kön blev nog besvikna när det inte fanns några biljetter kvar till salu. Men de flesta lade sig nog på reservlistan. Jag fick höra att biljetterna man sålde tog slut på en timme… Vilken lycka att jag hade läst på fb att man kunde reservera biljetter…

Jan
17
Mycket ska man få se…

januari 17, 2011 | 1 Comment

men dagens händelse gjorde mig mig ganska förskräckt…

En person kör mopo och drar en pulka med ett litet barn efter sig, kommer ganska hårt körande… på allmän väg dessutom…Varken mopoföraren eller barnet i pulkan hade hjälm på sig…

Händelsen utspelade sig inte i hemkommunen utan i en grannkommun…

Oansvarigt…

Inga kommentarer: