torsdag 4 november 2010

...

Nov
4
ensam

november 4, 2010 | Leave a Comment

eller rättare sagt ingen annan människa hemma… men både stövaren och katten håller mig sällskap. Imorron blir det nog att åka till jobbet. Jag känner mig mycket bättre även om den hesa rösten envist hänger kvar. Hostan tycker jag också att ha blivit mycket bättre… föutom igår kväll när jag skulle sova. Då blev det igen fåtöljen i vardagsrummet där jag siv en stund innan jag förflyttade mig till sängen där det igen blev en massa hostande…

Igår var jag på utvecklingssamtal till lillagummans skola. Det är roligt att höra de positiva sakerna… inte mycket negativt, bara att hon har lite bråttom ibland… Tänk så mycket hon lärt sig på lite över ett år. När hon började skolan kunde hon inte bokstäverna eller siffrorna… nu läser hon flytande och har en bra läsförståelse…

Igår borde jag ha åkt till gravgården och tänt ljusen… men skyndade mig hem efter utvecklingssamtalet för lillagumman var ensam hemma.

Igår var det alltså 23 år sedan livet förändrades första gången… men det som inte dödar det härdar… och det stämmer väl. Allt har sin tid. Men minnena finns kvar. Fotot från sommaren 1986.

Nov
3
Utmanad

november 3, 2010 | Leave a Comment

av Rasses mamma. Svaren kommer här;

4 tv program

* Bonde söker fru

* Ensam mamma söker

* Äntligen hemma

* Idol

4 saker jag gjort i dag

* skickat sms via datorn

* pratat i telefon med en liten jobbarkompis mamma

* hostat

* skickat dottern till skolan med bussen

4 saker jag längtar efter

* mera tid för scrapbooking

*skatteåterbäringen

*jullovet

*snö

4 saker på önskelistan

* alla i familjen friska

* städhjälp

* en ny bil

* motivation

4 saker jag avskyr

* hosta

* falskingar

* att inte kunna sova på nätterna

* när man dricker direkt ur mjölkförpackningen

4 saker jag tycker om att göra

* läsa böcker

* scrappa

* ha sovmorgon

* ha semester

4 saker jag ätit i dag

* skinka

* smör

* surskorpa

* kryddgurka

4 utmanade

* klarabella

* licka

* mjölk är livet

* lillsickan

Nov
1
en måndag…

november 1, 2010 | 1 Comment

Lite annorlunda dag på jobbet för en del av dan tillbringades vid simhallen. Tur att jag inte behövde göra så mycket utan bara fick sitta och titta på… trött som jag är… hostan fortsätter. Borde väl egentligen inte ha jobbat idag, men jag kände ju mig så pigg igår trots hostan.

Igår kväll for lillagumman och jag med bysbor och vänner till Nedervetil och såg på ”Han kniidå”. Jag placerade mig längst ut på bänkraden i fall jag skulle få ett av mina värre hostanfall. Relativt bra gick det dock.

Imorron tror jag det blir att kolla med en läkare… rösten som är ett viktigt jobbredskap är inte som den ska vara, alldeles för hes…

Inga kommentarer: