fredag 10 september 2010

10

Partyinbjudningar utdelade

september 10, 2010 | 1 Comment

till lillagummans kompiskalas nästa vecka. 15 inbjudna damer gör att festlokalen blir byahemmet. Där finns det massor med rum för lekar både inne och ute…

Jag meddelar härmed att lillgumman tänker sälja från jultidningskatalogerna i år. Alla hugade köpare är mycket välkomna…

…men säljare från annat hushåll undanbedes :-)

Vilopaus

september 7, 2010 | Leave a Comment

blev det idag efter jobbet. Länge sedan sist. Men jag sov sammanlagt 2-3 timmar i natt så jag tyckte jag kunde unna mig lite vila. Orsaken till den dåliga sömnen finns att hitta i min hund. Den envisa rackaren kom inte hem till kvällen igår även om gubbi försökte hämta hem den flera gånger. Ja, och jag kan inte sova ordentligt om inte alla är hemma…

Saldot för Puttis utfärd blev 23 timmar i skogen. Vi får tacka en bysbo som orkade engageras sig i en skogspromenad. Ännu när gubbi for på jobb hade hunden ordentligt med ståndskall, men när bysbon for till skogs så var nog hunden ensam i sitt spårande… säkerligen hade älgen fått nog och rusat ifrån en megatrött och hungrig hund.

Nu blir det att vila rösten… för hunden är hes… inget skoj mera denna vecka…

Inga kommentarer: